Un home que buscava espàrrecs va trobar un projectil d'artilleria en una zona boscosa de Sant Miquel de Fluvià, a l'Alt Empordà. Dimarts passat, l'home es trobava pels voltants de l'ermita de Sant Sebastià quan va veure l'obús mig enterrat. Després d'alertar els Mossos d'Esquadra, una patrulla de la comissaria de l'Escala va anar fins a lloc i va avisar els TEDAX, que van acabar fent explotar l'artefacte en una zona segura.
Els artificiers de la policia van comprovar que es tractava d'un projectil d'artilleria de 155 mm, possiblement de la Guerra Civil, i que havia estat manipulat. Els TEDAX van endur-se l'obús i el van transportar fins a una pedrera, on el van fer explosionar. La troballa d'aquests tipus d'artefactes, com ara granades o altres projectils, és relativament freqüent a les zones boscoses de la demarcació, perquè el territori va ser escenari no només del conflicte bèl·lic, sinó també de la retirada dels republicans, que mentre marxaven a l'exili s'anaven desfent de l'armament.
Un home que buscava espàrrecs troba un projectil d'artilleria en un bosc de l'Alt Empordà
Societat
Els TEDAX dels Mossos d'Esquadra van endur-se l'obús, de 155 mm, i el van fer explosionar en una pedrera propera a la zona
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de març de 2017 a
les 19:09
Et pot interessar
-
Societat
El voltor comú
-
Societat
Renfe suspèn trens de llarga distància per l'amenaça del temporal
-
Societat
Brussel·les ofereix més de 40.000 bitllets de tren gratis per als joves de 18 anys
-
Societat
Barcelona demana «més concreció» a la DGT per complir la nova norma dels semàfors
-
Societat
El pare del nadó maltractat admet que li podria haver fet mal de forma inconscient
-
Societat
Suspès el primer desnonament pel «decret Maricarmen» al barri de Sant Andreu
