Un home que buscava espàrrecs va trobar un projectil d'artilleria en una zona boscosa de Sant Miquel de Fluvià, a l'Alt Empordà. Dimarts passat, l'home es trobava pels voltants de l'ermita de Sant Sebastià quan va veure l'obús mig enterrat. Després d'alertar els Mossos d'Esquadra, una patrulla de la comissaria de l'Escala va anar fins a lloc i va avisar els TEDAX, que van acabar fent explotar l'artefacte en una zona segura.
Els artificiers de la policia van comprovar que es tractava d'un projectil d'artilleria de 155 mm, possiblement de la Guerra Civil, i que havia estat manipulat. Els TEDAX van endur-se l'obús i el van transportar fins a una pedrera, on el van fer explosionar. La troballa d'aquests tipus d'artefactes, com ara granades o altres projectils, és relativament freqüent a les zones boscoses de la demarcació, perquè el territori va ser escenari no només del conflicte bèl·lic, sinó també de la retirada dels republicans, que mentre marxaven a l'exili s'anaven desfent de l'armament.
Un home que buscava espàrrecs troba un projectil d'artilleria en un bosc de l'Alt Empordà
Els TEDAX dels Mossos d'Esquadra van endur-se l'obús, de 155 mm, i el van fer explosionar en una pedrera propera a la zona
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de març de 2017 a les 19:09
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 15 de maig: els ruixats van minvant sense desaparèixer del tot
-
Societat Un incendi en una planta química de Sevilla obliga a confinar 77.000 persones per risc d'intoxicació
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 17 i 18 de maig
-
Societat Els ajuntaments de la Catalunya Nord i Òmnium recorren la prohibició del català als plens
-
Societat Un estudi determina que la telemedicina redueix a un 54% la mortalitat en insuficiència cardíaca crònica
-
Societat El Govern obre un expedient a la DGAIA pel cas d'abusos a una nena tutelada de 12 anys