Els mesos de confinament han provocat que moltes persones s'hagin engreixat i, ara, amb l'alleugeriment de les restriccions la voluntat és clara. Tornar-los a perdre. Però la pregunta del milió: Com? Archit Awargal, un jove programador indi de 28 anys, explica a Times of India com ha aconseguit perdre 12 quilos en només tres mesos.
Doncs tal com recomanen metges i nutricionistes, amb una combinació ponderada de dieta i exercici. Awargal confessa que des que va entrar al món laboral havia perdut els hàbits saludables i va engreixar-se 14 quilos en pocs anys. Però l'arribada de la pandèmia i el confinament van influir perquè trobés una solució amb l'objectiu de perdre pes deixant de banda mètodes basats en gimnasos i tot tipus de dietes que no havien funcionat.
El primer que va fer va ser contactar amb un amic nutricionista. El jove reconeix que el pitjor d'aprimar-se no és l'esforç físic al qual et sotmets, sinó la pressió mental que suposa respectar la nova rutina. Per això, va començar a alimentar-se d'una dieta basada majoritàriament en productes frescs combinada amb l'esport.
Per esmorzar, Awargal pren un bol ple de fruita. A l'hora de dinar aposta pel xapati -el pà típic indi- acompanyat d'una amanida i un plat de llenties guisades que aporten molta fibra. Finalment, per sopar, es decanta per una generosa ració de verdures. A més a més, durant el dia, pren fruits secs i un batut de proteïnes quan acaba d'entrenar.
Aquesta rigorosa dieta l'ha acompanyat amb una app de fitness que compta amb continguts d'exercicis d'alta intensitat també coneguts com a HIIT (High Intensity Interval Training) que combina exercicis anaeròbics i aeròbics. Un pla que segueix cinc o sis dies a la setmana i que li ha permès tornar a dormir bé a les nits.
Un jove relata com ha aconseguit aprimar-se 12 quilos en només tres mesos
Archit Awargal explica que el veritable repte és la salut mental mentre compleixes una rutina de dieta i exercicis
- Els beneficis de l'exercici són molt més que físics, també són psicològics. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de març de 2021 a
les 11:08
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home de 92 anys en un incendi d'habitatge a Barcelona
-
Societat
Un entrenador del Vallès accepta dos anys de presó per demanar fotos sexuals a jugadores de 14 anys
-
Societat
Els deures que s'autoimposa el Port de Barcelona: guanyar «resiliència» davant les incerteses globals
-
Societat
Montblanc, el bressol de la llegenda de Sant Jordi
-
Societat
Adif restablirà la circulació de trens de mercaderies pel túnel de Rubí la setmana que ve
-
Societat
Logronyo-Barcelona en 45 minuts i per 20 euros: Vueling estrena la nova ruta
