Els mesos de confinament han provocat que moltes persones s'hagin engreixat i, ara, amb l'alleugeriment de les restriccions la voluntat és clara. Tornar-los a perdre. Però la pregunta del milió: Com? Archit Awargal, un jove programador indi de 28 anys, explica a Times of India com ha aconseguit perdre 12 quilos en només tres mesos.
Doncs tal com recomanen metges i nutricionistes, amb una combinació ponderada de dieta i exercici. Awargal confessa que des que va entrar al món laboral havia perdut els hàbits saludables i va engreixar-se 14 quilos en pocs anys. Però l'arribada de la pandèmia i el confinament van influir perquè trobés una solució amb l'objectiu de perdre pes deixant de banda mètodes basats en gimnasos i tot tipus de dietes que no havien funcionat.
El primer que va fer va ser contactar amb un amic nutricionista. El jove reconeix que el pitjor d'aprimar-se no és l'esforç físic al qual et sotmets, sinó la pressió mental que suposa respectar la nova rutina. Per això, va començar a alimentar-se d'una dieta basada majoritàriament en productes frescs combinada amb l'esport.
Per esmorzar, Awargal pren un bol ple de fruita. A l'hora de dinar aposta pel xapati -el pà típic indi- acompanyat d'una amanida i un plat de llenties guisades que aporten molta fibra. Finalment, per sopar, es decanta per una generosa ració de verdures. A més a més, durant el dia, pren fruits secs i un batut de proteïnes quan acaba d'entrenar.
Aquesta rigorosa dieta l'ha acompanyat amb una app de fitness que compta amb continguts d'exercicis d'alta intensitat també coneguts com a HIIT (High Intensity Interval Training) que combina exercicis anaeròbics i aeròbics. Un pla que segueix cinc o sis dies a la setmana i que li ha permès tornar a dormir bé a les nits.
Un jove relata com ha aconseguit aprimar-se 12 quilos en només tres mesos
Archit Awargal explica que el veritable repte és la salut mental mentre compleixes una rutina de dieta i exercicis

- Els beneficis de l'exercici són molt més que físics, també són psicològics. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Illa anuncia una mobilització massiva de sòl per fer més de 200.000 pisos O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
El debat de política general al Parlament, en directe: què proposa Illa? Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
S'acosta l'hora clau per a Carles Puigdemont: recurs d'empara admès al TC, ordre de detenció activa Oriol March
-
-
Illa tira enrere la decisió d'Aragonès: els advocats dels Mossos tornen a Interior Bernat Surroca Albet
Publicat el 20 de març de 2021 a les 11:08
Et pot interessar
-
Societat La patronal de la restauració carrega contra Sanitat pel veto del tabac a les terrasses
-
Societat Més d’un 30% dels joves catalans ha pensat en el suïcidi i un 11% ho ha intentat
-
Societat Els alumnes de Catalunya tenen millors resultats en expressió oral en castellà que en català
-
Societat Així s'ha vist la primera superlluna de l'any des de Catalunya
-
Societat Un cambrer sobre atendre en català: «Em sembla molt antic que t'imposin una llengua»
-
Societat Mestres i professors tornen al carrer: manifestació per reduir la càrrega laboral a l'escola