Tragèdia a Bèlgica amb la Intel·ligència Artificial (IA) com a detonant. Un home del voltant de 30 anys s'ha suïcidat després de setmanes xatejant de manera intensiva amb el xatbot Eliza, segons ha informat el diari Le Libre Belgique. L'home, casat i amb dos fills, s'havia aïllat de la seva família i de la resta del món per dedicar-se exclusivament a mantenir converses "frenètiques" amb aquesta IA.
La víctima era un universitari i treballava en l'àrea de salut. Estava especialment preocupat per la crisi climàtica i el futur del planeta, i es documentava de manera abundant amb l'ajuda del xatbot. Es desconeix el motiu exacte del suïcidi, però la seva dona ha explicat al mitjà mencionat que "tenia la idea de sacrificar-se si Eliza acceptava cuidar el planeta i salvar la humanitat".
[noticiadiari]2/254733[/noticiadiari]
La notícia ha consternat Bèlgica i el responsable federal de Digitalització ha cridat a dirimir responsabilitats d'aquesta tragèdia. De manera paral·lela, han sorgit veus crítiques que demanen una millor protecció davant els programes d'IA avançats, així com han defensat la necessitat de conscienciar sobre els seus riscos.
[plantillavirals]
Un jove se suïcida després de mantenir converses «frenètiques» amb l'IA durant setmanes
Societat
L'home, de nacionalitat belga, es va aïllar de la família i del món
ARA A PORTADA
Publicat el
31 de març de 2023 a
les 19:09
Et pot interessar
-
Societat
El pont aeri
-
Societat
Concentració contra la «privatització» de l'habitatge públic a Barcelona
-
Societat
Retencions quilomètriques en un divendres complicat a les carreteres catalanes
-
Societat Un de cada deu casos de fractures facials està relacionat amb els patinets elèctrics
-
Societat
Detenen a València el presumpte fundador del moviment Blocus a l'Estat: un jove de 20 anys
-
Societat
Els Mossos no detecten motivacions polítiques en els saquejos: Blocus és «un fenomen» que s'alimenta del «FOMO»
