El jutjat d'instrucció 5 de Barcelona ha clausurat les dues seus de l'associació cannàbica Airam a Barcelona i Castelldefels investigada pels Mossos d'Esquadra per un presumpte delicte de blanqueig de capitals.
Segons han informat a Europa Press fonts policials, el jutge ha ordenat, després de rebre l'informe de l'àrea de delictes econòmics dels Mossos, bloquejar 60 comptes bancaris i dissoldre un total de set empreses vinculades amb l'activitat del club.
Els Mossos d'Esquadra van arrestar la setmana passada quatre responsables d'aquest club, que té més de 10.000 afiliats i uns ingressos anuals d'1,5 milions d'euros, per un presumpte delicte de blanqueig de capitals.
La investigació va començar el 2012 després de detectar-se que aquesta associació, creada sense ànim de lucre, tenia un nivell de facturació molt elevat que no es corresponia amb la seva activitat, segons la policia catalana.
Les indagacions van treure a la llum que els responsables de l'associació, detinguts dijous passat, presumptament controlaven directament o indirectament un entramat empresarial d'empreses que facturaven habitualment a l'associació.
Canalitzaven els diners ingressats de dues formes diferents: una part era ingressada directament en comptes corrents dels responsables a través d'ingressos en efectiu, i una altra era desviada cap a aquestes empresa simulant operacions comercials.
Els Mossos també van comprovar que molts dels socis que acudien a l'associació no consumien la marihuana a l'interior, sinó que la treien a fora amagada en roba interior.
Un jutge clausura dues seus d'un club cannàbic a Barcelona i Castelldefels
La setmana passada es van fer diverses detencions pel cas | S'acusa als seus promotors de blanqueig de capitals
ARA A PORTADA
-
-
Per què aquesta vaga educativa té tots els ingredients per ser la més contundent dels darrers anys? David Cobo
-
-
«No es reconeix prou la nostra feina»: escoles rurals en vaga per manca de personal Bernat Castanyer Colomer
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
Publicat el
17 de juliol de 2014 a
les 16:45
Et pot interessar
-
Societat
La consellera Niubó en plena vaga: «Compartim les demandes i mantenim la voluntat de diàleg amb els sindicats»
-
Societat
Una coneguda cadena de perfumeries tanca i deixa més de cent treballadors sense feina a Catalunya
-
Societat
Primeres dades de la Generalitat sobre la vaga: el 13% dels centres comuniquen un seguiment del 12% entre la plantilla
-
Societat
Salut activa canvis al sistema sanitari prioritzant la col·laboració entre hospitals
-
Societat
Zona Franca: amagar la pobresa
-
Societat
La Iaia Atòmica, la instagramer que ha fet virals les receptes secretes de les àvies
