La pesca sempre té sorpreses. Ara bé una cosa és pescar algun dèntol, un altre un encostipat, i una sopresa, és pescar un projectil de l'OTAN. Aquest és el cas d'un vaixell d'arrossegament de Port de la Selva que dijous va trobar entre les seves xarxes un projectil sense càrrega de 170 centímetres de longitud i 11 de diàmetre, mentre pescava al Golf del Lleó.
Segons que han informat els experts de la Marina, aquest projectil d'aviació, que no portava càrrega explosiva, s'utilitza habitualment com esquer, per indicar l'objectiu on ha de disparar l'avió, i tindria uns 20 anys d'antiguitat. Tot indicaria que es podria tractar d'un artefacte usat en algunes maniobres que l'OTAN va dur a terme a la zona.
Socors a la Guàrdia Civil
El patró es va posar en contacte amb la Guàrdia Civil de Girona, que va desplaçar al lloc una patrulla del Servei Marítim amb base a L'Escala per custodiar l'artefacte mentre experts de la Unitat Especial en Desactivació d'Explosius (UEDE) de l'Armada, amb seu a Cartagena, analitzaven les fotos que els van enviar per determinar de quin artefacte es tractava.
Després de determinar el tipus de projectil i comprovar que aquest no portava cap càrrega explosiva, la Guàrdia Civil el va traslladar fins a la Comandància Militar de Marina de Roses.