Un vi català, el quart millor del món segons un prestigiós rànquing

La crítica nord-americana Wine Spectator recomana set vins de l'Estat entre els 100 millors, un d'ells de la DOQ Priorat

Publicat el 26 de novembre de 2021 a les 18:34
Quan arriben els llistats dels concursos de vins és que Nadal ja és a prop. La revista nordamericana Wine Spectator treu el seu "Top 100 of 2021", com fa cada any. Molts dels consumidors habituals de vi -no només estatunidencs- es guien per aquesta tria dels millors 100 vins del món, i els vins que hi surten en primeres posicions s'esgoten en poc temps.

Entre tota aquesta selecció de vins també hi ha protagonisme per a Catalunya. Només n'hi ha un, això si, però es troba en quarta posició i es tracta del més ben guardonat de tots els vins de l'Estat que hi surten, que són set en total, aquest Priorat inclòs.
 

En la quarta posició trobem el Destí 2018, del celler Merum Prioratí, un celler del productor penedesenc Pere Ventura. La crítica americana li atorga 95 punts sobre 100 i explica que prové d'una finca de 60 hectàrees de vinya, la majoria de les varietats tradicionals de garnatxa i carinyena, totes cultivades al voltant de la població de Porrera, un dels millors emplaçaments del Priorat.

L'enòleg Roger Oferil afegeix una mica de Cabernet Sauvignon i Syrah al cupatge, i expliquen que aquest vi també va obtenir 95 punts a l'anyada 2017 i, que en general, el celler ha obtingut puntuacions excepcionals.

Defineixen el vi com a "refinat i elegant, concentrat, amb notes de cirera, violeta i anís, amb matisos minerals expressius que li donen finor. Amb un record final d'herbes de muntanya i espècies". Tot i que moltes botigues en línia el comercialitzen, però el tenen esgotat, podeu trobar-lo en algunes com aquesta a un preu d'uns 30 euros aproximat.