Una acció contra la guerra a Gaza ha tallat aquest dissabte al migdia la Rambla de Barcelona i ha reclamat fer boicot contra les empreses que permeten "la colonització". Així ho ha dit el coordinador del Comitè de Solidaritat amb Palestina, Marc del Alcázar i Julià, davant l'establiment Carrefour, on s'ha organitzat la protesta. Segons ha denunciat del Alcázar, el de la firma francesa és un cas "flagrant" pel seu "suport" a Israel, però també ha apuntat a altres empreses.
[noticiadiari]2/266829[/noticiadiari]
La mobilització, impulsada per la Comunitat Palestina de Catalunya i Prou Complicitat amb Israel, també estava convocada davant hipermercats de la marca d'una quinzena de localitats, com ara la Seu d'Urgell, Olot, Girona, Manresa, Lleida, Vic i el Prat del Llobregat.
Sota la pancarta amb el lema Aquesta empresa finança el genocidi a Palestina, s'ha articulat la mobilització. Segons els organitzadors, unes 200 persones s'han aplegat en aquest punt cèntric de la capital catalana i s'han escoltat proclames com ara "Gaza no estàs sola", "Israel assassina, Carrefour patrocina", "Boicot Carrefour" i "Generalitat, prou complicitat".
El coordinador del Comitè de Solidaritat amb Palestina ha assenyalat que "hi ha un teixit empresarial que està darrere i és còmplice de la massacre que pateix el poble palestí". Per això, ha justificat que "la gent aturi les compres", especialment en aquesta època nadalenca, quan aquestes firmes obtenen "enormes guanys".
Del Alcázar ha apuntat a Carrefour, però també a altres companyies que ha qualificat de "còmplices", com HP, McDonalds o Puma, perquè "permeten el desenvolupament de l'estat d'Israel i la colonització i el genocidi sobre Palestina". També ha recordat que continua en marxa "una campanya continua" dirigida als ajuntaments, la Generalitat, el govern espanyol i la Unió Europea (UE) "per trencar relacions i aturar la col·laboració amb l'estat d'Israel".
Una acció contra la guerra a Gaza talla la Rambla de Barcelona
La protesta, que també s'ha convocat a una quinzena de localitats de Catalunya, reclama fer boicot a les empreses que permeten "la colonització" d'Israel sobre Palestina
- Els concentrats han tallat el tram inicial de la Rambla durant gairebé una hora | Albert Hernàndez / ACN -
- | Albert Hernàndez / ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de desembre de 2023 a
les 17:58
Et pot interessar
-
Societat
«Hem fet les coses diferents que Madrid»: com es paga el viatge del Papa a Catalunya?
-
Societat
Govern i Tercer Sector Social signen un acord amb 150 milions en dos anys per a pobresa infantil i sensellarisme
-
Societat
Un cotxe incendiat i quatre ferits en un accident a Sant Sadurní d'Anoia
-
Societat
La frase de Maria Eugènia Gay amb micròfon obert que indigna treballadors de serveis municipals
-
Societat
David Bondia i Gemma Calvet, únics aspirants a la Sindicatura de Greuges de Barcelona
-
Societat
8.000 assistents i 600 cantaires: així rebrà la Sagrada Família al Papa
