"És una bogeria". Els propietaris de l'administració de loteria La Bona Sort de Terrassa encara se'n fan creus. L'endemà de l'erupció del volcà de La Palma van exhaurir tots els dècims del número 19921 -el dia que va erupcionar- pel sorteig de Nadal. Una administració de València tenia una sèrie i la resta, 171, és a dir, 1.710 dècims, estaven a l'administració número 23, situada al centre comercial Terrassa Plaça.
L'encarregada de Terrassa, Maria Pietat Antequera, encara no s'ho creu. En declaracions a LaTorre, explica que "ens va agafar per sorpresa, no sabíem que teníem aquest número ni tampoc ens pensàvem que tindria tant reclam". Va ser dilluns a primera hora quan només arribar a l'administració va trucar una dona de les Canàries demanat el dècim. En penjar el telèfon per fer l'enviament -assegura- va tornar a sonar, i així tot el matí. "Va ser un continu de trucades", explica Jesús Antequera, un altre dels tres germans que treballen a l'administració.
De fet, la majoria dels dècims han anat precisament a les illes Canàries, sobretot a dues administracions que els han comprat. Una a Santa Cruz de Tenerife i una altra a la mateixa illa de La Palma on es troba el volcà Cumbre Vieja. També van vendre una quarantena de dècims a finestreta, uns 30.000 euros en total "que no està gens malament", apunten.
Sobretot perquè expliquen que les vendes estaven "fluixetes" i arran d'aquest fet, molta gent ens truca i "quan els diem que ja hem venut tots els dècims, ens en compren un altre". L'administració va obrir les seves portes fa 20 anys i el Jeús recorda que són una administració que des de l'any 2009, quan van donar un premi de El Niño, sempre han repartit diners als clients.
La Maria Pietat, el Jesús i la Júlia es fan seva la dita que després d'alguna cosa dolenta en ve una de bona i desitgen que la sort somrigui a les persones que ho han perdut tot a La Palma. "Hi estan posant molta fe i molta bondat".
[plantillagent]
Una administració catalana exhaureix la loteria de Nadal del dia de l'erupció a La Palma
La Bona Sort de Terrassa ha venut 1.710 dècims del 19921, la majoria a les illes Canàries, en un sol matí
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de setembre de 2021 a les 18:30
Et pot interessar
-
Societat Collboni adverteix al Comitè de les Regions que Europa s'enfronta a una crisi de l’habitatge «mai viscuda»
-
Societat El temps d'aquest dijous 15 de maig: els ruixats van minvant sense desaparèixer del tot
-
Societat Un incendi en una planta química de Sevilla obliga a confinar 77.000 persones per risc d'intoxicació
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 17 i 18 de maig
-
Societat Els ajuntaments de la Catalunya Nord i Òmnium recorren la prohibició del català als plens
-
Societat Un estudi determina que la telemedicina redueix a un 54% la mortalitat en insuficiència cardíaca crònica