La caiguda del Sistema Automàtic de Control de Trànsit Aeri (SACTA) de l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, que coordina tots els radars de la zona centre, nord i nord-oest del país, ja ha estat reparada, segons han assenyalat fonts d'AENA a Europa Press.
Aquesta avaria, que ha durat unes dues hores aproximadament, ha provocat retards i restriccions de vols en gran part d'Espanya, menys a la zona est, controlada per Barcelona i a la sud, que es controla des de Sevilla.
La caiguda del sistema ha obligat a paralitzar els enlairaments de totes les zones afectades per evitar una major congestió en les pistes. En canvi, s'han permès els aterratges que, tot i això, s'han hagut de fer sense cobertura de radar i espaiant els temps entre ells, que han passat de dos a cinc minuts entre avió i avió.
ARA A PORTADA
Publicat el 30 d’agost de 2014 a les 14:19
Et pot interessar
-
Societat
Avís de perill alt per pluges intenses a 14 comarques aquest cap de setmana
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 20 i 21 de desembre
-
Societat
Barcelona autoritza un botellot a l'«Upper Diagonal» el dia de Nadal
-
Societat
El Meteocat activa l'avís de perill a 19 comarques per pluja fins diumenge
-
Societat
Més de 400 bombers voluntaris porten la Generalitat als jutjats per reclamar drets laborals
-
Societat
Collboni tira endavant (amb Junts i ERC) endurir les sancions de l'ordenança de civisme
