La caiguda del Sistema Automàtic de Control de Trànsit Aeri (SACTA) de l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, que coordina tots els radars de la zona centre, nord i nord-oest del país, ja ha estat reparada, segons han assenyalat fonts d'AENA a Europa Press.
Aquesta avaria, que ha durat unes dues hores aproximadament, ha provocat retards i restriccions de vols en gran part d'Espanya, menys a la zona est, controlada per Barcelona i a la sud, que es controla des de Sevilla.
La caiguda del sistema ha obligat a paralitzar els enlairaments de totes les zones afectades per evitar una major congestió en les pistes. En canvi, s'han permès els aterratges que, tot i això, s'han hagut de fer sense cobertura de radar i espaiant els temps entre ells, que han passat de dos a cinc minuts entre avió i avió.
ARA A PORTADA
Publicat el
30 d’agost de 2014 a
les 14:19
Et pot interessar
-
Societat
El voltor comú
-
Societat
Renfe suspèn trens de llarga distància per l'amenaça del temporal
-
Societat
Brussel·les ofereix més de 40.000 bitllets de tren gratis per als joves de 18 anys
-
Societat
Barcelona demana «més concreció» a la DGT per complir la nova norma dels semàfors
-
Societat
El pare del nadó maltractat admet que li podria haver fet mal de forma inconscient
-
Societat
Suspès el primer desnonament pel «decret Maricarmen» al barri de Sant Andreu
