L'incendi mortal a les discoteques de Múrcia del passat 1 d'octubre hauria estat provocat per una bengala freda defectuosa. Aquesta és la hipòtesi amb què treballa la Policia Nacional espanyola a l'espera que els bombers i la policia científica emetin el seu dictamen. Cal recordar que les sales d'oci nocturn funcionaven sense llicència des del gener del 2022 i tenien l'ordre de cessar l'activitat i que el cas s'investiga com un possible delicte d'homicidi imprudent.
Segons ha informat el diari La opinión de Murcia, la policia espanyola sospita que un lot defectuós de bengales fredes, dissenyades per fer foc fals i no emetre espurnes, seria l'origen de la catàstrofe en la qual van morir 13 persones. Es tracta de productes molt habituals en l'oci nocturn i els locals tenen experiència amb el seu ús, però el cos s'endinsa ara en aquesta línia d'investigació.
L'Ajuntament de Múrcia ja va explicar que els locals d'oci afectats no tenien llicència per obrir, i hi havia una ordre de precintar Teatre i Fonda Milagros després que es decretés el cessament de l'activitat quan es va comprovar que s'havia dividit el local en dues sales. L'empresa no va fer cas a les peticions de tancament i va seguir operant fins el dia de la tragèdia.
[noticiadiari]2/263561[/noticiadiari]
A més, el tràgic incendi no és l'únic que ha patit el local de copes situat a la zona d'esbarjo d'Atalayas. Ja el 2009 va haver de ser desallotjada per un incendi d'uns cables que travessaven la façana. En concret, els fets es van produir el 21 de juny del 2009, quan l'incendi d'aquests cables va obligar a desallotjar l'establiment en prevenció, en aquell moment ocupat per unes 50 persones.
[plantillavirals]
Una bengala, el possible origen de l'incendi a les discoteques de Múrcia on van morir 13 persones
La policia espanyola treballa amb la hipòtesi que un lot defectuós va provocar les flames

- Bombers treballant a l'exterior de les discoteques on es va produir l'incendi a Múrcia -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
«La Flotilla pot ser el punt d'inflexió contra l'expansió de l'extrema dreta en el jovent» David Cobo
-
La prima de l'opa del BBVA sobre Sabadell tanca en el 3% en l'últim dia del període d'acceptació Redacció
-
-
-
«Perdre el Sabadell és perdre una manera de fer banca molt vinculada al territori» Albert Acín Serra
Publicat el 04 de novembre de 2023 a les 15:48
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana de l'11 i 12 d'octubre: alerta taronja per pluges al litoral
-
Societat Un bus turístic s'incendia a la Diagonal de Barcelona
-
Societat Montserrat, la muntanya dels quatre municipis
-
Societat Antoni M. Alcover
-
Societat El veïnat del Raval denuncia un repunt dels narcopisos: «Amb la pressió policial no n’hi ha prou»
-
Societat Per què estan «cremats» els empresaris?: el test de la Fundació Pimec per identificar el «burnout»