Loli Andrés es col·loca cada matí amb una taula i una pancarta -amb el lema "okupes fora"- davant l'habitatge de la seva família que ha estat ocupat. Aquesta és la mesura que duu a terme la veïna de Sestao, a Biscaia, davant el retard de la justícia per desencallar el seu cas. Segons informa l'ABC, la dona necessita vendre el pis amb urgència per pagar la residència de la seva cosina, propietària de l'habitatge. En contra dels seus desitjos, el llogater que va deixar de pagar el lloguer des del mes de juliol, es nega a abandonar-la. "Ni paga, ni se'n va", comenta la Loli.
[noticiadiari]2/256513[/noticiadiari]
A inicis de l'any passat, els tres llogaters van ser informats per la propietària que no se'ls renovaria el contracte. Dos d'ells van accedir a marxar el mes de juliol, però el tercer va optar per ocupar el pis. El deute podria arribar als 6.000 euros segons afirma la dona.
La pressió veïnal i, més tard, la pressió mediàtica han provocat que el jutge assenyali el judici pel 16 de maig. En cas que l'okupa no es presentés suposaria el desallotjament d'ofici al cap de dos mesos, és a dir, pel mes de juliol. Per altra banda, si la persona s'acull a la Justícia gratuïta, podria posposar-se fins a tres mesos.
[plantillavirals]
Una dona acampa davant la seva casa ocupada al País Basc: l'ha de vendre per pagar la residència
La propietària es col·loca cada matí amb una taula i una pancarta per reclamar que li retornin l'habitatge
- Jardins de l'Ajuntament de Sestao, Biscaia -
- Ajuntament de Sestao
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de maig de 2023 a
les 20:07
Et pot interessar
-
Societat
Els fills estan obligats a tenir cura dels pares quan es fan grans?
-
Societat
Circulació restablerta a l'R3 entre la Garriga i Ripoll després d'una incidència per robatori de coure
-
Societat
Els busos freguen el límit tres mesos després de la crisi de Rodalies
-
Societat
Aquest és el millor pa de Sant Jordi del 2026
-
Societat
Només dues multes a la setmana per circular pel carril del mig
-
Societat
Colòmbia dona a Barcelona l'últim retrat artístic en vida de García Márquez
