"Em vaig sentir alliberada". Aquestes són les paraules amb les quals la Roser Olivé ha descrit a aquest mitjà la sensació que va tenir després d'entonar Els Segadors amb la seva gralla al Valle de los Caídos.
La tarragonina va anar fins a Madrid amb un viatge que va fer amb uns amics i no volia marxar sense passar pel Valle de los Caídos. Divendres passat es van acostar a l'emblemàtic indret situat al terme municipal del municipi madrileny de San Lorenzo de el Escorial. Olivé ha explicat que "veure tot el que suposa el mausoleu és molt dur" i després d'encendre una espelma va decidir que retria homenatge a tots els catalans que hi ha enterrats en aquest indret.
Un cop va haver abandonat el recinte, la grallera volia tocar l'himne a la porta del temple però per evitar qualsevol problema, va decidir allunyar-se uns metres "fins a trobar un enquadrament on es veiés perfectament la creu". Segons la tarragonina, també van buscar un lloc que li permetés, almenys, entonar una estrofa abans que arribés algú.
"Després de veure tot això marxes tocat però em vaig sentir alliberada perquè vaig fer una cosa bonica per aquells que no poden tornar", ha expressat Olivé. La professora del Tecler no ha amagat que, tot i la seva experiència -és músic professional-, mentre tocava estava nerviosa, "era un moment molt emotiu".
Quan la gralla va començar a posar so a la silenciosa vall va atreure els curiosos que van caminar cap a la música però Olivé, després de tocar prop d'un minut, va guardar l'instrument i van marxar d'aquell indret en el qual "havia fet un petit homenatge als catalans que hi ha enterrats", ha conclòs.
Una dona de Tarragona toca «Els Segadors» al Valle de los Caídos
Roser Olivé va entonar amb la seva gralla l'himne en record als catalans que hi ha enterrats en aquest indret
ARA A PORTADA
-
Per què aquesta vaga educativa té tots els ingredients per ser la més contundent dels darrers anys? David Cobo
-
-
«No es reconeix prou la nostra feina»: escoles rurals en vaga per manca de personal Bernat Castanyer Colomer
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
Publicat el
16 d’agost de 2016 a
les 16:05
Et pot interessar
-
Societat
Salut activa canvis al sistema sanitari prioritzant la col·laboració entre hospitals
-
Societat
Zona Franca: amagar la pobresa
-
Societat
La Iaia Atòmica, la instagramer que ha fet virals les receptes secretes de les àvies
-
Societat
«Renfe no s'estima els viatgers de Catalunya»
-
Societat
Robatori de pel·lícula a una Vall de Núria coberta per la neu
-
Societat
La segona proposta del PDUM contempla més de 160.000 nous habitatges a l'àrea metropolitana
