La Guàrdia Civil de Tarragona investiga una dona com a presumpta autora d'un delicte d'apropiació indeguda i estafa continuada contra una parella d'ancians de Tarragona que eren parents seus i als quals va estafar 100.000 euros, entre diners -més de 80.000 euros- i joies.
La investigació es va iniciar al setembre del 2016, quan la Guàrdia Civil va tenir coneixement, a través de la fiscalia provincial de Tarragona, que un familiar que tenia a càrrec la tutela del matrimoni els havia estafat aquesta quantitat de diners i joies de gran valor.
Després de les primeres investigacions, es va poder esbrinar que la parella d'ancians no tenia fills ni descendents directes i que qui s'encarregava de la seva tutela era una neboda néta del matrimoni, que havia reduït al màxim el cercle d'amistats dels octogenaris, contractant per a cuidar-los una persona de servei domèstic.
Durant el temps que va tenir a càrrec la tutela dels ancians va realitzar diversos moviments bancaris en els comptes corrents de la parella mitjançant enganys. Segons la policia, també es van rebre queixes relacionades de les condicions higienicosanitàries dels ancians.
Per això, la Guàrdia Civil va activar un protocol de seguiment per verificar els fets, davant el que va constatar que encara que tenien una bona posició econòmica, "malvivien arribant a estar a les portes de la indigència".
Després d'una investigació més exhaustiva, es va descobrir que la neboda néta, que tenia facultats il·limitades per actuar sobre els béns sense necessitat de donar explicacions, es va apropiar de diners i joies per un valor total d'uns 100.000 euros.
Una dona estafa 100.000 euros a una parella d'ancians de Tarragona
Societat
Els va robar diners i joies fins a deixar-los "a les portes de la indigència"
ARA A PORTADA
-
Política El Govern justifica la Diada a Extremadura pels «vincles» entre territoris i la «capacitat integradora» Bernat Surroca Albet
-
Política El Govern s'aboca a la vaga el primer dia de curs sense perspectives de reobrir la negociació amb els sindicats Bernat Surroca Albet
-
Societat Totes les víctimes que s'han cobrat les proves PISA a la conselleria d'Educació Gerard Mira
-
-
Política El Constitucional preveu resoldre tots els recursos de l'amnistia abans que acabi l'any ACN
Publicat el
10 de març de 2017 a
les 20:06
Et pot interessar
-
Societat
La Moncloa porta l'estatut sanitari al Congrés malgrat el xoc amb els metges
-
Societat
Barcelona sense biblioteques: «Ens quedem sense un dels pocs espais on tothom pot estar tranquil»
-
Societat
Identifiquen dos homes per gravar noies orinant al carrer durant les festes de Sants
-
Societat
La factura definitiva de la visita del Papa a Barcelona s'enfila fins als 3,3 milions d'euros
-
Societat
El cuiner Ferran Adrià i la directora del Sincrotró ALBA Caterina Biscari, Medalles d'Or de la Generalitat
-
Societat
Un pèrit extern revisarà els edificis afectats del Putxet per determinar les indemnitzacions
