La nit de Nadal una veïna de Barcelona va decidir treure's la vida davant de la imminència del seu desnonament, segons ha denunciat aquest diumenge el Sindicat de Llogateres en un comunicat. L’entitat en defensa de l'habitatge assegura que la immobiliària i la propietat del pis van activar el procés de desnonament “sense miraments i a la primera de canvi, davant un primer endarreriment en el pagament del lloguer”.
Els serveis municipals havien aconseguit ajornar un mes el desnonament mentre li buscaven un habitatge alternatiu “que no arribava”, i la dona, finalment, es va treure la vida “amb totes les seves pertinences ja en caixes”, explica el Sindicat. En el mateix text, lamenten que quan s’arriba a una situació com aquesta és perquè “ha fallat tot”.
[noticiadiari]2/266936[/noticiadiari]
En aquest sentit, asseveren que falla “un sistema en què la població no té garantit un habitatge digne, estable i segur” i que “rendibilitza fins i tot la desesperació i el patiment”. Així mateix, el Sindicat ha criticat l’abordatge públic de la problemàtica habitacional, lamentant que només s’ofereixin pròrrogues i moratòries però no es pugui resoldre el problema de fons.
Una dona se suïcida la nit de Nadal abans del seu desnonament
Societat
El Sindicat de Llogaters ha denunciat que es va activar el procés per fer-la fora després d'un primer impagament
- Una imatge d'arxiu d'un desnonament recent -
- Hugo Fernández
ARA A PORTADA
-
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
31 de desembre de 2023 a
les 17:15
Et pot interessar
-
Societat
L’Aplec Internacional porta la cultura catalana a Estocolm: «Em sento com a casa»
-
Societat
El Marroc expulsa als periodistes de RTVE i EFE de Castillejos
-
Societat
Els Bombers reben 94 avisos per incidències provocades per les tempestes
-
Societat
La terra després de l’eclipsi
-
Societat
Una universitat catalana entre les 200 millors del món segons el rànquing de Shanghai
-
Societat
«Treballava més de 10 hores al dia per 800 euros i em van enganyar amb la promesa d'aconseguir papers»
