Els Bombers de la Generalitat han treballat aquest migdia en un accident de muntanya a Subirats (Alt Penedès) amb 4 vehicles i un helicòpter de rescat. L’avís l’ha donat, poc abans de les dues del migdia, un company de l’escaladora que estava amb ella a la zona d’escalada del Castell de Subirats. La dona, de 39 anys, s’ha precipitat mentre feia escalada esportiva. Ha patit un traumatisme al cap i una fractura al braç com a conseqüència de la caiguda.
El Grup d’Actuacions Especials (GRAE) ha extret la dona inconscient de la paret d’escalada i l’han baixat fins al peu de paret. Allà mateix, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i el Grup d’Emergències Mèdiques dels Bombers (GEM) han atès l’accidentada. Li han estat realitzant maniobres de reanimació cardiopulmonar i han aconseguit recuperar-la de l’aturada cardiorespiratòria.
L’helicòpter de rescat dels Bombers ha extret la ferida de la zona de difícil accés on es trobava i l’helicòpter medicalitzat del SEM l’ha traslladat en estat crític a l’Hospital Universitari de Bellvitge. També s’han activat per aquest servei una ambulància convencional del SEM i diverses patrulles dels Mossos d’Esquadra.
Una escaladora rescatada en estat crític a Subirats
La dona s'ha precipitat al buit mentre fea escalada
ARA A PORTADA
-
Les excel·lents previsions per als bolets reobren el debat sobre la massificació del bosc Pere Fontanals | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
Publicat el 28 de gener de 2018 a les 16:43
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 20 i 21 de setembre: avís per intensitat de pluja a tot el país
-
Societat L'edat mitjana del donant de medul·la òssia a Catalunya són els 27 anys
-
Societat La discriminació contra el col·lectiu LGTBI+ es triplica en els últims deu anys a Catalunya
-
Societat El TSJC avala l'eutanàsia d'una jove catalana però permet al seu pare seguir-hi recorrent en contra
-
Societat El Meteocat activa l'avís de perill per pluja a tot Catalunya
-
Societat Collboni defensa que «no hi cap ni un turista més» a Barcelona