La funerària manresana Eternam és la primera de l'Estat en comercialitzar taüts de cartó, que són biodegrafables i estan autoritzats tant per a les inhumacions com per a les incineracions, segons explica l'administrador de l'empresa, Jesús Sánchez, a NacióDigital.
La funerària, que fins fa poc tenia la concessió de manteniment del cementiri de Sant Fruitós de Bages i actualment gestiona el de Castellbell i el Vilar, ha entrat de ple en el muntatge i comercialització dels taüts, que arriben desplegats a la nau que té al polígon de Bufalvent, on els munten, els entapissen i els emmagatzemen.
Sánchez explica que aquest taüt està homologat des de 2013, però fins ara cap funerària no havia volgut comercialitzar-lo. El seu creador és Javier Ferrándiz, un enginyer de Madrid que els va patentar després de superar diversos entrebancs burocràtics..
El responsable d'Eternam explica que a més a més d'econòmic -el taüt té un preu de 400 euros + IVA, per més de 1.000 un de convencional- i lleuger -no pesa més d'11 quilos-, el fèretre "també és l'opció més ecològica perquè és totalment biodegradable". En els enterraments, la terra absorbeix la cel·lulosa del taüt en dos anys, mentre que en les incineracions, com que no porten vernissos, el procés és molt més sostenible.
La funerària Eternam comercialitza, també, dos taüts més, un de fusta apta per a les inhumacions i un de fusta ecològica per a les incineracions, que tenen un preu d'uns 100 euros + IVA més.
Una funerària catalana, la primera de l'Estat amb taüts de cartró per abaratir les cerimònies
Societat
Eternam ven les caixes, que són biodegradables i aptes per als enterraments i les incineracions, a 484 euros, menys de la meitat que un fèretre convencional
ARA A PORTADA
-
Societat Els Mossos als desnonaments: 713 dotacions d'antiavalots activades en cinc mesos David Cobo
-
Política El govern espanyol és optimista amb el català a Europa i espera que sigui oficial aquesta legislatura Marc Orts i Cussó
-
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
13 de febrer de 2021 a
les 15:02
Et pot interessar
-
Societat
Accident múltiple a l'AP-7: cues quilòmetres des de Sant Cugat
-
Societat
Com es va orquestrar el segrest de pel·lícula a l'AP-7 amb falsos policies?
-
Societat
Collboni fa una crida a les grans ciutats a unir-se per l'habitatge assequible
-
Societat
Busquen cinc homes vestits de policies que es van endur un home d'un cotxe a l'AP-7
-
Societat
Diagnosticar abans i avançar en la recerca: els reptes de la nova era de l'Alzheimer
-
Societat
Barcelona aclareix la pugna per l'alcaldia: les claus de totes les candidatures a l'Ajuntament
