"Respecta'm, respecteu-nos!". Aquest és el títol d’una carta oberta que Mar Joanpere, veïna de Tarragona ha fet arribar als mitjans de comunicació. En el text, la tarragonina denúncia un cas d’assetjament sexual i persecució durant les festes de Sant Magí de Tarragona, concretament la matinada del 19 d'agost.
Joanpere explica com quan marxava cap a casa, de matinada, “en arribar al Portal del Roser, dos nois amb molta cara de passats, sense samarreta, semblava que m'estaven esperant”. Això li va fer accelerar el pas i un dels nois, “que notava que els tenia darrere”, va començar a cridar i a xiular perquè s’aturés. Quan ja estava prop de casa, la noia va decidir girar cua perquè no sabessin on vivia i “perquè m'espantava pensar que si obria la porta, entrarien al meu darrere”.
Mentre es girava, explica, els tenia just darrere i “allargant els braços per barrar-me el pas, han intentat impedir que pogués marxar, mentre un d'ells amb una mirada molt perduda em preguntava on vivia, dient-me que ells venien amb mi a casa”. Va trucar un amic perquè l’esperés a la Plaça de la Font, lloc on sabia que encara hi hauria gent: de camí es va trobar "amb una parella de la Guàrdia Urbana patrullant" a qui els va explicar el cas amb la "intenció que fessin alguna cosa". Segons Joanpere, no van moure ni un dit i li van demanar la nacionalitat dels dos homes. Sense més importància, li van respondre que “aquestes coses en dies de festa, passen”.
Joanpere acaba dient que “de res serveix iniciar una campanya #NoesNo #Respecta'm regalant la responsabilitat de tot a la ciutadania si no s'ofereixen els mecanismes efectius necessaris de prevenció i actuació en cas d'assetjament”.
L’Ajuntament ha sortit al pas d’aquesta carta i, a través d’un comunicat, ha dit que lamenten els fets i “animem a que, davant d'aquestes situacions d'assetjament, es presenti una denúncia a través dels mecanismes oficials establerts per poder actuar amb celeritat”.
El grup municipal de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona, no vol que això es repeteixi i carrega contra el govern municipal. Exigeixen que el consistori informi sobre les actuacions que s'han dut a terme en el marc de la campanya Respecta'm per tal de conscienciar sobre el seu contingut i objectius als agents de la policia local, així com altres actors importants en la prevenció de les conductes masclistes en l'oci nocturn.
A més a més, els cupaires “considerem greu, inacceptable i preocupant la negligent actuació policial, que no només no va actuar sinó que fins i tot va treure importància a l'assetjament denunciat, essent-ne còmplice i, concretament, l'actitud racista d'un dels agents”.
Una noia denuncia assetjament sexual a les festes de Sant Magí de Tarragona
Societat
Mar Joanpere explica que la Guàrdia Urbana no va fer res per ajudar-la | La CUP demana explicacions i l'Ajuntament
ARA A PORTADA
-
Política El finançament: crònica de la mort de la gran aposta de la legislatura Bernat Surroca Albet
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
-
-
Política ERC i EH Bildu reeditaran la coalició al Senat en les eleccions del 29-N Neus Climent / Agències
Publicat el
23 d’agost de 2016 a
les 18:22
Et pot interessar
-
Societat
El PP porta a la Fiscalia l’esvoranc del Putxet per investigar les «possibles responsabilitats penals»
-
Societat
Els sindicats de l'habitatge mobilitzen Barcelona per preparar la vaga general de l'11-N
-
Societat
L'avançament electoral entorpeix part de la resposta al naufragi de les PISA
-
Societat Desmedicalitzar la salut mental: les assignatures pendents per trencar l'estigma
-
Societat
Trenta quilòmetres de cues a l'AP-7 durant l'operació sortida pel pont del 12 d'octubre
-
Societat
Mor Josep Pinyol i Balasch, exsecretari nacional de l’ANC
