L'hospital de Can Ruti de Badalona ha obert una investigació aquest divendres després que una usuària hagi denunciat que una doctora la va "expulsar" d'Urgències per parlar en català. El marit de la pacient ha explicat el cas al fòrum web de racocatala.cat i l'equip d'Atenció a l'Usuari del centre s'ha posat en contacte amb ells per tal d'esclarir els fets.
Els afectats relaten que la metgessa els va dir que no podien parlar en català perquè, si no, no els podia garantir la seva seguretat. "Que no sabeu parlar en castellà?", hauria reblat. Després de negar-se a canviar de llengua, la treballadora els hauria fet fora de la consulta.
[noticiadiari]2/266429[/noticiadiari]
Segons la parella, Can Ruti els ha traslladat que la situació descrita "no és tolerable", però els ha explicat que ha de recollir la versió de la doctora abans de prendre "les accions que siguin necessàries" i pronunciar-se al respecte. Els fets van tenir lloc aquesta setmana i la difusió a xarxes ha estat clau per trobar una solució.
[plantillavirals]
Una pacient denuncia que una metgessa de Can Ruti la va fer fora d'Urgències per parlar en català
L'hospital obre una investigació per esclarir els fets i diu que la situació denunciada "no és tolerable"
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de desembre de 2023 a les 21:20
Et pot interessar
-
Societat
Els desallotjats acampats davant del B9 de Badalona maregen la policia per evitar el desallotjament
-
Societat
Campanya del Govern per informar els nouvinguts sobre les opcions d'aprendre català
-
Societat
Quant s'han gastat els catalans aquest estiu?
-
Societat Mor un home de 76 anys en l'incendi de casa seva a l'Hospitalet de Llobregat
-
Societat
Les ciutats catalanes on més vegades ha caigut la Grossa de Nadal
-
Societat
El temps d'aquest divendres 19 de desembre: tornen els núvols
