Quatre desenes de persones han rebut aquesta tarda a Amposta, capital dels correbous a les Terres de l'Ebre, el ciclista espanyol Pedro Jesús López Toribio i l'italià Paolo Barbón, que lideren per tercer any consecutiu la iniciativa Bike for Animals. Aquesta pedala recòrre 2.800 km, creuant tres països (Itàlia, França i Espanya ), per demanar la fi de les curses de braus i altres festes taurines celebrades durant les festes populars. Els ciclistes, aclamats per una quarantena de persones, algunes acompanyades amb gossos, han creuat el Pont d'Amposta fins a la plaça del Castell, on s'ha fet una rebuda a la qual s'ha sumat l'entitat AnimaNaturalis.
Segons ha explicat el ciclista Pedro Jesús López Toribio el seu propòsit "és posar un granet d'arena per acabar amb la tauromàquia". "Es tracta d'un tour vegà que intenta que la gent s'adoni que els animals mereixen tot el respecte i afecte". Aquesta és la tercera vegada que el tour antitaurí arriba a la ciutat d'Amposta. Ja ho va fer el 2012 i el 2014, "un lloc on la tauromàquia continua ben candent", han destacat els dos ciclistes. López Toribio s'ha mostrat contundent contra la festa dels correbous: "Per molt que diguin que tracten als bous com a marquesos abans dels festejos, el que haurien de fer és pensar si els agradaria acabar els seus dies així. No s'ha de fer als altres el que no vols que et facin a tu", ha etzibat.
Una de les persones que els ha donat suport en la seva arribada a Amposta ha estat Joan Josep Curto, ciutadà antitaurí que ha avançat la creació d'un incipient moviment en contra del maltractament animal a les Terres de l'Ebre. "A partir d'ara pensem que hi haurà un abans i un després. Segurament acabarem formant un començament de lluita contra el pensament que els correbous no són dolents, quan sabem que moltíssima gent creu que sí. El problema és que molta gent té por a expressar-ho i prefereixen callar. Farem alguna cosa perquè almenys desaparegui la por. Els que estem aquí som una seixantena de persones que hem decidit deixar de callar i treballarem per fer que les festes amb correbous tinguin una alternativa", ha explicat.
Tour quasi invisible
Tot i l'expectativa que havia generat l'arribada del tour antitaurí a la ciutat d'Amposta just en els dies previs a la seva festa major, la veritat és que la iniciativa ha passat pràcticament desapercebuda entre els habitants de la ciutat, sense que s'hagi registrat cap incident, si bé les entrades de la plaça del Castell estaven protegides per Mossos d'Esquadra i Policia Local.
Una quarantena de persones reben un «tour antitaurí» gairebé invisible a Amposta
Una de les persones que els ha donat suport en la seva arribada a la ciutat ha avançat la creació d’un incipient moviment en contra del maltracte animal a les Terres de l’Ebre
ARA A PORTADA
-
Sánchez eleva el xoc amb Israel: la Fiscalia General de l’Estat investigarà el genocidi a Gaza Redacció
-
La Unió Europea proposa suspendre l'acord de cooperació comercial amb Israel i decidiran els estats Redacció
-
La USTEC denuncia pressions del Departament contra les aturades educatives per Palestina Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 07 d’agost de 2016 a les 18:25
Et pot interessar
-
Societat La Sagrada Família manté la data de finalització de les obres i anuncia el pròxim element que es construirà
-
Societat La manifestació pro-Palestina dificulta la circulació a la Diagonal
-
Societat Circulació tallada a l'R13 i l'R14 per "actes vandàlics" a la infraestructura
-
Societat El temps d'aquest dijous 18 de setembre: clima estival
-
Societat Barcelona revocarà la Medalla d'Honor a Rosa Peral, condemnada pel crim de la Guàrdia Urbana
-
Societat El municipi on no existeix el dijous