Correus ha presentat aquest dijous el seu primer criptosegell. Està dedicat al creador de Mortadel·lo i Filemó, Francisco Ibáñez i, en honor al seu pare, ha estat Nuria Ibáñez qui ha estampat simbòlicament el primer segell de la sèrie Personatges, que impulsada la mateixa empresa de missatgeria. Aquesta tira té com a protagonista el mític Mortadel·lo, caricaturitzat en 5 de les seves icòniques disfresses.
Quan falten quatre dies per al primer aniversari de la mort del dibuixant, Nuria Ibáñez ha descrit el seu pare com una persona “avançada als seus temps” i ha recordat el seu llegat. "Mortadel·lo farà somriure a aquells que el tinguin com a criptosegell", ha dit.
Amb aquesta col·lecció, l'empresa postal espanyola es posiciona en el món de la tecnologia i els NFT. Tanmateix, Correus no es planteja "emigrar del format físic al digital", sinó "recórrer tots dos camins", ha assegurat el seu president Pedro Saura. El dirigent també ha admès que està “impressionat” pel producte i ha confirmat que estan treballant per potenciar la col·lecció "de cara als pròxims anys". A més del màxim responsable de l'ens, la directora de Filatèlia, Nuria Lera, ha qualificat la iniciativa com "una unió de tradició i modernitat". Durant la seva intervenció, Lera s'ha mostrat convençuda que la filatèlia està "més viva que mai".
El titular d'Estratègia, Sostenibilitat i Marca de l'empresa postal, Agustín Estébanez, ha estat l'encarregat d'explicar els aspectes tècnics d'aquest segell. "És un producte híbrid, format per una part digital i una altra de física", ha comentat. Estébanez ha matisat que es tracta d'"un actiu digital emmagatzemat a la xarxa blockchain".
Pel que fa al món del còmic, la directora literària de l'editorial Bruguera, Isabel Sbert, ha lloat l'autor i ha celebrat que Correus dediqui el seu primer segell digital a Mortadel·lo. La també editora de Francisco Ibáñez ha assegurat que el caricaturista se sentiria “feliç” de formar part del projecte.