Unes 400 persones s'han concentrat a la plaça Sant Jaume de Barcelona aquest divendres a la tarda per protestar contra la llibertat provisional dels cincs membres de "la Manada". Tots ells van ser condemnats per l'Audiència de Navarra a nou anys de presó per un delicte d'abús sexual a una noia durant els Sanfermines del 2016. La decisió de no mantenir la mesura cautelar de presó provisional la va prendre l'alt tribunal aquest dijous, després de considerar que s'havia de revisar i que no hi havia risc de fuga i reiteració delictiva
"No és abús, és violació", han clamat els manifestants, segons ha informat Europa Press, en una protesta convocada per col·lectius feministes que se suma a les concentracions simultànies a tot Espanya. Hi ha hagut pancartes amb lemes com 'Si toquen a una, responem totes', 'La Manada són 8: 5 violadors i 3 jutges', 'No estàs sola', 'No és un cas aïllat, es diu patriarcat' i 'Que el carrer sigui la presó '.
Milers de manifestants van protestar a la capital catalana a l'abril, després de saber-se la sentència, en la qual els jutges van veure delicte d'abús sexual però no d'agressió, i un magistrat va votar per l'absolució.

- Els manifestants a Plaça Sant Jaume | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de juny de 2018 a les 20:45
Actualitzat el 22 de juny de 2018 a les 20:50
Et pot interessar
-
Societat Treballen en un incendi a una nau d'un polígon industrial a Vic
-
Societat Detenen a dos lladres que intentaven robar en una joiera de Sarrià disfressats de dona
-
Societat La tasca del projecte lingüístic Xerrem Junts: «Quan arribes a un país estranger, el primer és integrar-se, per això, estic aprenent català»
-
Societat Activistes pro-Palestina recorden a Barcelona els 18.000 infants morts a Gaza
-
Societat El veïnat de Gràcia treballa a contrarellotge per enllestir els guarnits dels carrers
-
Societat Objectiu «expats»: la via no convencional de l'Ateneu per fer que els nouvinguts parlin català