Unes 400 persones s'han concentrat a la plaça Sant Jaume de Barcelona aquest divendres a la tarda per protestar contra la llibertat provisional dels cincs membres de "la Manada". Tots ells van ser condemnats per l'Audiència de Navarra a nou anys de presó per un delicte d'abús sexual a una noia durant els Sanfermines del 2016. La decisió de no mantenir la mesura cautelar de presó provisional la va prendre l'alt tribunal aquest dijous, després de considerar que s'havia de revisar i que no hi havia risc de fuga i reiteració delictiva
"No és abús, és violació", han clamat els manifestants, segons ha informat Europa Press, en una protesta convocada per col·lectius feministes que se suma a les concentracions simultànies a tot Espanya. Hi ha hagut pancartes amb lemes com 'Si toquen a una, responem totes', 'La Manada són 8: 5 violadors i 3 jutges', 'No estàs sola', 'No és un cas aïllat, es diu patriarcat' i 'Que el carrer sigui la presó '.
Milers de manifestants van protestar a la capital catalana a l'abril, després de saber-se la sentència, en la qual els jutges van veure delicte d'abús sexual però no d'agressió, i un magistrat va votar per l'absolució.
- Els manifestants a Plaça Sant Jaume | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de juny de 2018 a
les 20:45
Actualitzat el
22 de juny de 2018 a les
20:50
Et pot interessar
-
Societat USTEC insta CCOO i UGT a «no continuar d'esquena al col·lectiu» educatiu
-
Societat
El jove mexicà que s'examinarà del B1 de català: «No soc cap geni dels idiomes, només ho he intentat»
-
Societat
L'autobús es dispara com a alternativa a Rodalies
-
Societat
Rescaten tres joves que feien pàdel surf a la platja de Malgrat de Mar
-
Societat
El director de la presó de Puig de les Basses renuncia al càrrec després de tres suïcids de presos
-
Societat
Més de 20 quilòmetres de cues a l'AP-7 en la segona fase de l'operació sortida del pont de maig
