Unes 400 persones s'han concentrat a la plaça Sant Jaume de Barcelona aquest divendres a la tarda per protestar contra la llibertat provisional dels cincs membres de "la Manada". Tots ells van ser condemnats per l'Audiència de Navarra a nou anys de presó per un delicte d'abús sexual a una noia durant els Sanfermines del 2016. La decisió de no mantenir la mesura cautelar de presó provisional la va prendre l'alt tribunal aquest dijous, després de considerar que s'havia de revisar i que no hi havia risc de fuga i reiteració delictiva
"No és abús, és violació", han clamat els manifestants, segons ha informat Europa Press, en una protesta convocada per col·lectius feministes que se suma a les concentracions simultànies a tot Espanya. Hi ha hagut pancartes amb lemes com 'Si toquen a una, responem totes', 'La Manada són 8: 5 violadors i 3 jutges', 'No estàs sola', 'No és un cas aïllat, es diu patriarcat' i 'Que el carrer sigui la presó '.
Milers de manifestants van protestar a la capital catalana a l'abril, després de saber-se la sentència, en la qual els jutges van veure delicte d'abús sexual però no d'agressió, i un magistrat va votar per l'absolució.
- Els manifestants a Plaça Sant Jaume | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de juny de 2018 a
les 20:45
Actualitzat el
22 de juny de 2018 a les
20:50
Et pot interessar
-
Societat
El pont aeri
-
Societat
Concentració contra la «privatització» de l'habitatge públic a Barcelona
-
Societat
Retencions quilomètriques en un divendres complicat a les carreteres catalanes
-
Societat Un de cada deu casos de fractures facials està relacionat amb els patinets elèctrics
-
Societat
Detenen a València el presumpte fundador del moviment Blocus a l'Estat: un jove de 20 anys
-
Societat
Els Mossos no detecten motivacions polítiques en els saquejos: Blocus és «un fenomen» que s'alimenta del «FOMO»
