Unió de Pagesos ha anunciat aquest dimecres que proposarà a la Conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies que doni més suport al circuit d'inserció social i laboral que permet la campanya agrària per als menors no acompanyats.
Unió de Pagesos assegura en un comunicat que es necessiten mesures laborals i socials per millorar la gestió de la campanya agrària i afirma que ha gestionat "amb èxit la formació i col·locació de menors migrants de 16 a 18 anys vinculant-los amb ofertes de treball d'empreses agràries".
Segons les seves dades, des de 2017, a través de la Fundació Pagesos Solidaris ha realitzat formacions d'acollida i formació professional a més de 147 menors no acompanyats i s'ha implicat en fer propostes per donar oportunitats laborals a aquest col·lectiu en risc d'exclusió.
Aquest treball, afirma l'organització, ha estat profitosa amb la inserció laboral reeixida de menors contractats directament per agricultors i empreses, com ara, entre altres, la duta a terme conjuntament amb el centre de Santa Maria de Gimenells de la Fundació privada Obra Tutelar Agrària, a través de la qual la Finca Sant Vicenç de Raimat, a Alpicat ha incorporat laboralment des de fa dos mesos sis joves, i es planteja ampliar la seva contractació per a tota la pròxima campanya.
Al novembre de 2018, Unió de Pagesos va proposar al conseller de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Chakir El Homrani, una reducció del temps de tramitació de les autoritzacions excepcionals per treballar per als menors migrants no acompanyats per poder-los vincular les ofertes de treball de la campanya agrària.
Unió de Pagesos demana al Govern que menors no acompanyats treballin en campanyes agràries
Societat
El sindicat participa en la formació i col·locació de joves migrants de 16 a 18 anys
ARA A PORTADA
-
Cultura Mor Josep Vallverdú, el centenari creador del Rovelló Arnau Urgell i Vidal | Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cultura «He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia Redacció
Publicat el
24 de juliol de 2019 a
les 18:59
Et pot interessar
-
Societat
Cinc sancions al dia: així castiga l'Ajuntament de Barcelona les trampes dels negocis de Ciutat Vella
-
Societat
El flexo de la Via Laietana
-
Societat Crit d'alerta de la Universitat Catalana d'Estiu per «incerteses» en el finançament
-
Societat
Detenen el «presumpte sicari» de l'assassinat a trets d'un menor al parc de la Pegaso de Barcelona
-
Societat
Sense entesa en la primera reunió entre els bombers voluntaris i Interior: «Ens veurem als jutjats»
-
Societat
Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac
