Unió de Pagesos ha anunciat aquest dimecres que proposarà a la Conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies que doni més suport al circuit d'inserció social i laboral que permet la campanya agrària per als menors no acompanyats.
Unió de Pagesos assegura en un comunicat que es necessiten mesures laborals i socials per millorar la gestió de la campanya agrària i afirma que ha gestionat "amb èxit la formació i col·locació de menors migrants de 16 a 18 anys vinculant-los amb ofertes de treball d'empreses agràries".
Segons les seves dades, des de 2017, a través de la Fundació Pagesos Solidaris ha realitzat formacions d'acollida i formació professional a més de 147 menors no acompanyats i s'ha implicat en fer propostes per donar oportunitats laborals a aquest col·lectiu en risc d'exclusió.
Aquest treball, afirma l'organització, ha estat profitosa amb la inserció laboral reeixida de menors contractats directament per agricultors i empreses, com ara, entre altres, la duta a terme conjuntament amb el centre de Santa Maria de Gimenells de la Fundació privada Obra Tutelar Agrària, a través de la qual la Finca Sant Vicenç de Raimat, a Alpicat ha incorporat laboralment des de fa dos mesos sis joves, i es planteja ampliar la seva contractació per a tota la pròxima campanya.
Al novembre de 2018, Unió de Pagesos va proposar al conseller de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Chakir El Homrani, una reducció del temps de tramitació de les autoritzacions excepcionals per treballar per als menors migrants no acompanyats per poder-los vincular les ofertes de treball de la campanya agrària.
Unió de Pagesos demana al Govern que menors no acompanyats treballin en campanyes agràries
El sindicat participa en la formació i col·locació de joves migrants de 16 a 18 anys
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de juliol de 2019 a les 18:59
Et pot interessar
-
Societat Barcelona commemora els 20 anys de l’aprovació del matrimoni igualitari: «L'Orgull no caduca»
-
Societat El temps del cap de setmana del 19 i 20 de juliol: núvols i baixada de temperatures
-
Societat Es recupera la circulació a l'AP-7 després de retencions per accidents
-
Societat La Generalitat incentiva amb un plus l’ús del català als jutjats
-
Societat Prohibit el bany en tres platges catalanes per la qualitat de l'aigua
-
Societat Catalanofòbia en un bar de Barcelona: «Res de català, no m'agrada»