Unió de Pagesos ha anunciat aquest dimecres que proposarà a la Conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies que doni més suport al circuit d'inserció social i laboral que permet la campanya agrària per als menors no acompanyats.
Unió de Pagesos assegura en un comunicat que es necessiten mesures laborals i socials per millorar la gestió de la campanya agrària i afirma que ha gestionat "amb èxit la formació i col·locació de menors migrants de 16 a 18 anys vinculant-los amb ofertes de treball d'empreses agràries".
Segons les seves dades, des de 2017, a través de la Fundació Pagesos Solidaris ha realitzat formacions d'acollida i formació professional a més de 147 menors no acompanyats i s'ha implicat en fer propostes per donar oportunitats laborals a aquest col·lectiu en risc d'exclusió.
Aquest treball, afirma l'organització, ha estat profitosa amb la inserció laboral reeixida de menors contractats directament per agricultors i empreses, com ara, entre altres, la duta a terme conjuntament amb el centre de Santa Maria de Gimenells de la Fundació privada Obra Tutelar Agrària, a través de la qual la Finca Sant Vicenç de Raimat, a Alpicat ha incorporat laboralment des de fa dos mesos sis joves, i es planteja ampliar la seva contractació per a tota la pròxima campanya.
Al novembre de 2018, Unió de Pagesos va proposar al conseller de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Chakir El Homrani, una reducció del temps de tramitació de les autoritzacions excepcionals per treballar per als menors migrants no acompanyats per poder-los vincular les ofertes de treball de la campanya agrària.
Unió de Pagesos demana al Govern que menors no acompanyats treballin en campanyes agràries
El sindicat participa en la formació i col·locació de joves migrants de 16 a 18 anys
ARA A PORTADA
-
ERC insisteix a culpar Montero del bloqueig del finançament: «Tot és per unes eleccions que perdrà» Lluís Girona Boffi
-
Montero garanteix el model de finançament «com més aviat millor» però esquiva l'ordinalitat Bernat Surroca Albet
-
El govern espanyol fa marxa enrere i proposa ara congelar els tres trams més baixos de les quotes d'autònoms Pau Mascarell
-
-
Publicat el 24 de juliol de 2019 a les 18:59
Et pot interessar
-
Societat Els radars fixos eviten 77 accidents cada any a les carreteres catalanes: el tipus de conductor més beneficiat
-
Societat Discriminació lingüística en la inauguració d'uns jardins a Barcelona
-
Societat Solucionada la incidència tècnica que fet caure tota la megafonia i els monitors a les estacions de Rodalies
-
Societat Alerta per una ciberestafa en què simulen que Decathlon et regala productes
-
Societat El temps d'aquest dilluns 20 d'octubre: pluja a més de 20 comarques i núvols arreu
-
Societat Una coneguda marca de roba incorpora el català a les etiquetes