[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UdNxG7dC7Jc[/youtube]
Una quarantena de persones de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) de Tarragona han protagonitzat un escrache aquesta tarda davant la seu de Cs a la ciutat. L'objectiu era clar, pressionar la formació taronja perquè no doni suport al veto del PP a la Llei de l'Habitatge, impulsada per la mateixa plataforma.
Aquesta acció arriba després que el govern liderat per Rajoy hagi registrat un veto a la proposta de llei dels de la samarreta verda. El govern espanyol tenia fins al 16 de març a les 20 hores i no va desaprofitar l'oportunitat per evitar que prosperés la proposta que inclou les "cinc de la PAH". Per tal de fer-se efectiu cal l'aval de Cs.
Si la formació taronja dona suport al PP, la proposta de llei es quedaria a la cuneta i no es debatria al Congrés dels Diputats. Cal recordar que Podem, PSOE, ERC, PDECat, Compromís i EH Bildu estan a favor de la llei de l'habitatge.
L'acció de pressió s'ha repetit a diferents ciutats d'arreu de l'estat espanyol per incomodar el partit liderat pel català Albert Rivera, que té en les seves mans que la proposta de llei arribi a la cambra espanyola.
Durant l'escrache s'ha sentit proclames com "sí que ho és, és la marca del PP" o "No es tocaran les cinc de la PAH".
La Llei de l'Habitatge, coneguda també com "les cinc de la PAH" gira al voltant de cinc eixos principals:
1. Dació en pagament, retroactiva i eliminació i compensació per clàusules abusives.
2. Lloguer assequible, per garantir estabilitat i preus adequats.
3. Stop desnonaments, perquè no hi hagi ni un sol desnonament més.
4. Habitatge social, per reallotjar famílies en pisos buits en mans de la banca.
5. Subministraments bàsics garantits, perquè tota família tingui accés a aigua, llum i gas.
VÃDEO «Escrache» de la PAH a la seu de Cs a Tarragona perquè no veti la llei de l'habitatge al Congrés
La formació taronja té la clau per evitar que el PP no aconsegueixi que la proposta de llei de la plataforma arribi a la cambra espanyola
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
19 de març de 2018 a
les 20:10
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona, la ciutat que sempre va mirar al Mediterrani
-
Societat
El govern espanyol preveu que els passatgers del creuer amb hantavirus acabin a casa la quarentena
-
Societat
Els estudiants afegeixen pressió a Educació amb una nova jornada de vaga
-
Societat
Cues quilomètriques a les carreteres en l'operació sortida per la segona Pasqua
-
Societat
El pla contra la multireincidència dels Mossos redueix un 40% els fets delictius al bus urbà de Barcelona
-
Societat
Desconvocada la vaga a Rodalies prevista pel 27 de maig i el 5 de juny
