[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FeMylwzcam0[/youtube]
Si aquesta nit no us voleu moure de casa per veure les Llàgrimes de Sant Llorenç, les podeu observar en directe al web Sky-live, que retransmetrà els Perseids en directe des de l'Observatori de les Canàries.
El web mostrarà uns 30 minuts de pluja d'estrelles. La primera retransmissió serà de les 21:30 a les 21:45 i la segona a partir de les 01:15 hores.
Les Llàgrimes de Sant Llorenç, també anomenades Perseids, tenen lloc entre finals de juliol i agost, quan la Terra travessa l'estela del cometa SwiftTuttle en la seva trajectòria al voltant del Sol. Això provoca que hi hagi una multitud de partícules, anomenades meteoroides, que xoquen contra l'atmosfera. Enguany la pluja d'estels serà cinc vegades més intensa que en anys anteriors, ja que les Perseids solen tenir un màxim de 100 meteors per hora i, segons informa l'Institut d'Astrofísica d'Andalusia (IAA-CSIC), pot arribar fins a 500 meteors per hora.
Així doncs, la pluja de meteors més famosa de l'estiu arriba a la seva màxima activitat aquesta matinada de l'11 al 12 d'agost. Tal com es pot veure en aquest mapa de la pàgina web de la Generalitat, les zones on es podrà observar millor aquest fenomen són el Delta de l'Ebre, la zona de Lleida i prop de la Vall d'Aran. Els que visquin a Barcelona o rodalies ho tindran més complicat per poder-lo presenciar, ja que allà la qualitat de visió del cel és més baixa.
Segons expliquen els experts, aquest serà la més intensa dels últims anys. És per aquest motiu que l'IAA-CSIC, en col·laboració amb l'Associació AstroInnova i el grup Deadalus, llançaran una sonda quan la pluja aconsegueixi el seu màxim visible a Europa, per gravar per primera vegada, en color, i en alta definició, aquesta pluja d'estrelles des de l'estratosfera.
L'estudi de les pluges de meteors ajudarà a millorar els models de previsió d'activitat, cada vegada més necessaris, ja que les pluges d'estrelles poden tenir efectes perniciosos en alguns satèl·lits en òrbita terrestre.
VÃDEO Gaudeix en directe de les Llàgrimes de Sant Llorenç sense moure't de casa
El web Sky-live retransmetrà els Perseids en directe des de l'Observatori de les Canàries
ARA A PORTADA
-
-
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol Redacció
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
-
Catalunya relaxarà les restriccions d'accés al medi natural per la pesta porcina a partir de dilluns Redacció
Publicat el 12 d’agost de 2016 a les 16:31
Et pot interessar
-
Societat
Estrelles, colors i català: un recorregut pels llums de Nadal a Barcelona
-
Societat
Embolic per un edifici al centre de Barcelona: les acusacions de «pelotazo» frenen els plans de Collboni
-
Societat
Fira de Barcelona preveu tancar l’exercici de 2025 amb un nou «rècord» de 350 milions d’ingressos
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de desembre
-
Societat
Els fills d'Isak Andic l'homenatgen amb una carta: «Era un pare proper i afectuós»
-
Societat
Creen una eina que prediu el risc d'ictus a partir dels greixos de la dieta
