[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FeMylwzcam0[/youtube]
Si aquesta nit no us voleu moure de casa per veure les Llàgrimes de Sant Llorenç, les podeu observar en directe al web Sky-live, que retransmetrà els Perseids en directe des de l'Observatori de les Canàries.
El web mostrarà uns 30 minuts de pluja d'estrelles. La primera retransmissió serà de les 21:30 a les 21:45 i la segona a partir de les 01:15 hores.
Les Llàgrimes de Sant Llorenç, també anomenades Perseids, tenen lloc entre finals de juliol i agost, quan la Terra travessa l'estela del cometa SwiftTuttle en la seva trajectòria al voltant del Sol. Això provoca que hi hagi una multitud de partícules, anomenades meteoroides, que xoquen contra l'atmosfera. Enguany la pluja d'estels serà cinc vegades més intensa que en anys anteriors, ja que les Perseids solen tenir un màxim de 100 meteors per hora i, segons informa l'Institut d'Astrofísica d'Andalusia (IAA-CSIC), pot arribar fins a 500 meteors per hora.
Així doncs, la pluja de meteors més famosa de l'estiu arriba a la seva màxima activitat aquesta matinada de l'11 al 12 d'agost. Tal com es pot veure en aquest mapa de la pàgina web de la Generalitat, les zones on es podrà observar millor aquest fenomen són el Delta de l'Ebre, la zona de Lleida i prop de la Vall d'Aran. Els que visquin a Barcelona o rodalies ho tindran més complicat per poder-lo presenciar, ja que allà la qualitat de visió del cel és més baixa.
Segons expliquen els experts, aquest serà la més intensa dels últims anys. És per aquest motiu que l'IAA-CSIC, en col·laboració amb l'Associació AstroInnova i el grup Deadalus, llançaran una sonda quan la pluja aconsegueixi el seu màxim visible a Europa, per gravar per primera vegada, en color, i en alta definició, aquesta pluja d'estrelles des de l'estratosfera.
L'estudi de les pluges de meteors ajudarà a millorar els models de previsió d'activitat, cada vegada més necessaris, ja que les pluges d'estrelles poden tenir efectes perniciosos en alguns satèl·lits en òrbita terrestre.
VÃDEO Gaudeix en directe de les Llàgrimes de Sant Llorenç sense moure't de casa
El web Sky-live retransmetrà els Perseids en directe des de l'Observatori de les Canàries
ARA A PORTADA
Publicat el
12 d’agost de 2016 a
les 16:31
Et pot interessar
-
Societat
Renfe i els sindicats arriben a un acord: el tram de l'R4 tallat per l'accident de Gelida reobrirà la setmana que ve
-
Societat
Cues a l'AP-7 per la segona part de l'operació sortida de Setmana Santa
-
Societat
El mirador de la Torre de Collserola obre amb horari especial per Setmana Santa: dates, preus i com pujar-hi
-
Societat
Per què «no es pot» menjar carn el Divendres Sant?
-
Societat
Els astronautes d'Artemis II comencen la segona jornada després de solucionar incidents menors
-
Societat
Cues quilomètriques en la segona operació sortida per Setmana Santa
