"Davant l’opressió, el poble català sempre ha perdurat un fort sentiment d’identitat. En el passat, van ser perseguits per parlar la seva pròpia llengua". Així comença l'emotiu documental de National Geographic sobre els castells i els castellers que han fet públic avui al seu compte de YouTube. A través de diversos testimonis i multitud d'imatges, la cadena de documentals nord-americana ha fet un detallat retrat de la tradició catalana de les torres humanes.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iIw5gc0zlU4[/youtube]
Recorden com d'arrelada està aquesta tradició en multitud de pobles, viles i ciutats d'arreu del territori català, destacant com "unifica" així als ciutadans de Catalunya. National Geographic ha posat èmfasi en la bellesa i els riscos de les estructures humanes que creen les colles castelleres, vertebrant tradició amb l'actualitat.
VÃDEO L'impressionant documental de National Geographic sobre la tradició catalana dels castells
Societat
El vídeo repassa amb imatges espectaculars i emotives com es fan les torres humanes i quins riscos comporta
ARA A PORTADA
-
Política «Junts s'ha alineat definitivament amb Vox i PP; és un abans i un després» Bernat Surroca Albet
-
-
Política Més enllà de la Francisca: què pensen els votants de Junts sobre habitatge? Lluís Girona Boffi
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
Publicat el
11 d’agost de 2019 a
les 17:14
Et pot interessar
-
Societat
De migrar des de Gàmbia a ser campió d'Espanya amb el guiatge de l'entrenador: «El gimnàs és casa meva»
-
Societat
Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets
-
Societat
El català també necessita un lloc on viure
-
Societat
El Sindicat de Llogateres de Madrid titlla de «circ» la derogació dels decrets d’habitatge
-
Societat
El moviment per l'habitatge bloqueja la sortida de Barcelona per escalfar la manifestació de dissabte
-
Societat
La Xarxa Europea d'Igualtat Lingüística reclama que els algoritmes no «excloguin» l'ús del català
