Els sindicats CCOO, UGT i Semaf han convocat 3 dies de vaga a Renfe, pel divendres 28 d'octubre -coincidint amb la sortida del pont de Tots Sants-, el 7 i l'11 de novembre. Les aturades responen al "bloqueig" de la negociació del conveni col·lectiu i els convocants acusen la direcció de l'empresa d'obstaculitzar la negociació "unilateralment i deliberada", fet que suposa "greus perjudicis" a la plantilla.
La crida arriba després d'una reunió celebrada aquest divendres al Servei Interconfederal de Mediació (Sima) que ha acabat sense acord. El 28 d'octubre, l'aturada serà de 23 hores, de la mitjanit a les 11 de la nit posterior, mentre que els altres dos dies les vagues seran parcials, de 6 a 9 del matí i de 6 de la tarda a 8 del vespre. Entre d'altres, els sindicats denuncien la falta de personal "evident" a totes les àrees de l'empresa.
CCOO ha indicat en un comunicat que la situació de la negociació col·lectiva al Grup Renfe ha dut els representants dels treballadors a un "escenari de mobilització", que començarà el 19 d'octubre amb una concentració davant del Congrés dels Diputats i que tindrà continuïtat, si no hi ha una resposta positiva per part de l'empresa i dels estaments ministerials.
[plantillavirals]
Vaga a Renfe per la sortida del pont de Tots Sants
Els sindicats convoquen aturades el 28 d'octubre i els 7 i 11 de novembre pel bloqueig del conveni col·lectiu
ARA A PORTADA
Publicat el
14 d’octubre de 2022 a
les 20:22
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona descobreix una placa en memòria de Carmen de Mairena
-
Societat
Plataforma per la Llengua reclama l'etiquetatge en català d'Aneto: «No ha entès l'arrelament»
-
Societat
Enxampen un taxi sense llicència ni assegurança, ITV caducada i el conductor dona positiu en drogues
-
Societat
«La llum neix del dolor»
-
Societat
Ferrocarrils crea un passaport amb descomptes per viatjar amb trens turístics de Catalunya
-
Societat
Els Mossos detenen 87 persones amb gairebé 300 antecedents acumulats en un dispositiu a Barcelona
