La central nuclear de Vandellòs II ha notificat la tarda d'aquest dimecres al Consell de Seguretat Nuclear (CSN) una parada automàtica de la planta per una incidència a la xarxa elèctrica exterior.
L'aturada ha tingut lloc pels volts de les 18:15 hores, arran d'una incidència a la xarxa elèctrica que ha tingut afectació en el funcionament del generador principal i ha provocat la parada automàtica de la turbina i del reactor.
Segons informen els responsables de la central, els sistemes de seguretat han funcionat segons el disseny i la planta es troba estable, desacoblada de la xarxa elèctrica. Per tant, la previsió és que es torni a sincronitzar un cop esmenades les anomalies identificades.
La mateixa font assegura que aquesta incidència no ha tingut impacte als treballadors, al públic ni al medi ambient. Per tant, no hi ha risc per a la seguretat de les persones ni l'entorn de la central nuclear.
[plantillavirals]
Vandellòs II notifica una aturada automàtica per una incidència en la xarxa elèctrica
La central nuclear es troba estable i tornarà a sincronitzar-se amb la xarxa un cop esmenades les anomalies
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de setembre de 2023 a les 19:41
Et pot interessar
-
Societat El comte de Godó cedeix la presidència del grup al seu fill però continua com a editor
-
Societat «El meu avi», protagonista final de la cantada d’havaneres després de dies de polèmica
-
Societat Els treballadors de la calor: «Hi ha companys que han demanat l'excedència fins al setembre»
-
Societat Més d'una vintena de morts pel desbordament d'un riu a Texas
-
Societat Retards que poden superar l'hora a la línia R4 per l'avaria d'un tren
-
Societat Cereria Subirà: «El pare es va passar 60 anys embolicant ciris»