23 migrants han mort i 76 més han resultat ferits aquest divendres a Nador, al Marroc, en un intent de salt massiu de la tanca que fa frontera amb Melilla, segons ha confirmat el Ministeri de l'Interior marroquí. La mateixa font explica que aquest matí un grup nombrós de persones de l'Àfrica subsahariana -centenars, segons algunes fonts- ha irromput a la zona per intentar saltar la tanca.
Durant la intervenció de la força pública per "frustrar el procés", caracteritzat, segons les autoritats nord-africanes, "per l'ús de mètodes molt violents per part dels intrusos", s'han produït les 18 morts i 76 ferits, entre els quals els 13 greus. Al bàndol policial hi ha hagut 140 ferits de diversa consideració, 5 dels quals greus.
Segons les autoritats de Nador, les 5 morts han tingut lloc en el marc d'una estampida que ha provocat que algunes persones caiguessin des del capdamunt de la tanca. Algunes fonts indiquen que cap a dos quarts de nou del matí unes 500 persones de les 1.500 que han arribat al perímetre de la tanca de matinada han intentat abordar la frontera. Unes 150 ho haurien aconseguit. Tots els ferits han estat traslladats a l'Hospital Al-Hassani de Nador i al Centre Hospitalari Universitari d'Ojuda.
[plantillavirals]
Vint-i-tres migrants morts i més de 200 ferits en un intent d'entrada a Melilla saltant la tanca
El succés s'ha produït durant un assalt en estampida al costat marroquí de la frontera
ARA A PORTADA
-
-
Jordi Pujol, el llegat (i V): Madrid, font de poder i de disputes Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
«A diferència de Pujol, Duran hauria estat encantat de ser ministre amb Aznar» Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
-
Jordi Pujol, el llegat (IV): què és el pujolisme i com es va construir? Ferran Casas i Manresa | Oriol March
Publicat el 24 de juny de 2022 a les 16:22
Et pot interessar
-
Societat
Què és el moviment d'Adoració Nocturna, la nova moda ultraconservadora a Barcelona?
-
Societat
El temps d'aquest dimecres 10 de desembre: estabilitat amb ruixats dispersos
-
Societat
Endurir les sancions per incivisme fa possible el primer gran pacte PSC-Junts a Barcelona
-
Societat
Clam dels metges a Barcelona: «Metge cansat, pacient maltractat»
-
Societat
Per què els taxistes ocupen la Gran Via de Barcelona i amenacen de fer vaga indefinida al març?
-
Societat
La Generalitat ordena l'ús de la mascareta en hospitals i residències per fer front a la grip
