
Una vintena de manifestacions diàries. Aquesta és la feina que té registrada la Brigada Mòbil dels Mossos i les ARRO, les Àrees Regionals de Recursos Operatius. Comptat i debatut, les manifestacions a Catalunya s'han triplicat en menys de tres anys.
Així ho indica l'estadística de la Conselleria d'Interior que ha difós aquest diumenge a través de RAC1, que enguany registren ja més de 6.000 manifestacions convocades i celebrades.
Aquesta xifra és gairebé el doble de manifestacions que es van convocar el 2012 (3.287), i el triple respecte a les de 2011, quan se'n van convocar 2022.
A Barcelona, entre dijous i divendres i entre 20 i 100 manifestants
La majoria de les protestes es van concentrar a Barcelona i la seva àrea metropolitana, i sobretot el divendres i dijous. La mitjana de participants és d'entre 20 i 100 persones. Entre les causes i les reivindicacions, les més freqüents són les motivades per causes laborals, després vénen les socials i econòmiques i, en tercer lloc, les polítiques.