La policia espanyola ha alertat aquest dissabte de l'enviament d'un correu brossa des de la direcció policia@goberno.es que conté d'adjunt un arxiu troià de procedència brasilera que infecta l'ordinador de l'usuari. El mail té com a assumpte la paraula 'entimación' i parla d'una suposada "notificació d'assistència a l'Audiència". Els especialistes de la Brigada d'Investigació Tecnològica (BIT) de la policia espanyola recomanen a l'usuari que elimini directament el correu i no cliqui sobre l'arxiu adjunt 'notificacion-mpf.scr'. Igualment, per evitar la difusió d'aquest software maliciós, la BIT demana als ciutadans que informin dels incidents a través de la pàgina web de la policia espanyola.
Si l'ordinador ha quedat infectat per aquest virus, els agents de la Brigada d'Investigació Tecnològica recomanen seguir diversos passos per a la desinfecció, que es detallen al web www.policia.es. Paral·lelament, els usuaris poden consultar també amb el servei gratuït de gestió d'incidents de l'Oficina de Seguretat de l'Internauta. La BIT considera fonamental que els usuaris informin dels incidents informàtics i apliquin certes mesures de seguretat com mantenir actualitzat l'equip, tant el sistema operatiu com el navegador; instal·lar un antivirus de qualitat; anar en compte amb les descàrregues, sobretot en les xarxes P2P, i no obrir fitxers sospitosos o desconeguts.
Finalment, des de la Brigada d'Investigació Tecnològica es recorda que els bancs no sol·liciten mai dades a través del correu electrònic ja que ha de ser el propi usuari qui escrigui la URL en el navegador.
Virus policial via mail
Societat
El remitent és policia@goberno.es i d'adjunt hi ha un arxiu troià de procedència brasilera que infecta l'ordinador
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de desembre de 2010 a
les 18:10
Et pot interessar
-
Societat
L'OCDE nega cap «error metodològic» a les PISA i assegura que les conclusions són vàlides
-
Societat El PPC finalment sí que assistirà a la reunió d’Illa amb els grups parlamentaris per parlar d’educació
-
Societat Educació fa marxa enrere i recuperarà les lectures obligatòries a batxillerat
-
Societat
Més de 570.000 vehicles han sortit de l'àrea de Barcelona pel pont de la Mercè
-
Societat
Troben el cadàver d'un home a l'interior d'una casa a Cabrera d'Anoia, on resideixen la dona i la filla
-
Societat
Refundar l'escola: les debilitats poden sumar?
