Renfe ha posat en marxa aquest dilluns un nou canal de WhatsApp per informar els usuaris sobre l’estat del servei a Rodalies de Catalunya. La línia de comunicació unidireccional permetrà a la companyia difondre avisos, incidències, notícies sobre plans alternatius o el restabliment del servei, quan hagi quedat suspès, entre d’altres.
El nou canal de Renfe es pot trobar a la pestanya Novetats de l’aplicació, i l’usuari només l’ha de seguir. Cada cop que s’actualitzi la informació, un cercle de color verd indicarà que hi ha nous missatges sense llegir. La posada en marxa d’aquest nou canal s’emmarca en el pla que Territori i Renfe han impulsat per millorar els sistemes d’informació i comunicació amb els usuaris de Rodalies.
Matí complicat a Sants
Una avaria a l'estació de Sants aquest matí de dilluns provoca retards en cinc línies del servei de Rodalies. Ara per ara, segons expliquen des de la xarxa ferroviària, les afectades són l'R1, l'R4, l'R12, l'R13 l'RG1. No han especificat quin ha estat el motiu del problema, però deixen clar que és "una incidència tècnica". Les línies de tren afectades són les que van en sentit nord.
Rodalies ho avisa a través d'un missatge publicat en diversos espais digitals i en advertències a les seves estacions: “Per una incidència tècnica a l’estació de Barcelona Sants els trens d’aquesta línia poden circular fora de l’horari habitual en sentit nord”. Ara per ara, els retards són de diferent consideració. Els serveis de manteniment de la xarxa ferroviària treballen a contrarellotge per solucionar la situació com més aviat millor.