Vueling cancel·larà dimarts 18 vols més per «la vaga de controladors de França»

L’aturada comença a les set d’aquesta tarda i acaba a les sis de la matinada de dimecres | L'anunci arriba al mateix temps que s'ha reunit amb els governs català i espanyol per avaluar els caos dels darrers dies | La companyia no aclareix al Govern quan se solucionarà la crisi

Publicat el 04 de juliol de 2016 a les 19:12
Actualitzat el 04 de juliol de 2016 a les 19:39
Vueling cancel·larà demà 18 vols amb origen o destí a Barcelona més per "la vaga de controladors de França". L'anunci ha arribat pràcticament al mateix temps que la companyia es reunia amb els governs català i espanyol per avaluar el caos que fa dies que afecta l'aeroport del Prat. Els vols afectats tenen destí a Lió, Niça, Bordeus, Nantes, Tolosa de Llenguado i París.

L’aturada francesa suposarà un nou episodi de retards i cancel·lacions en un inici d’estiu molt complicat per a la companyia. De fet, la direcció de l’empresa ja ha atribuït a la vaga de controladors aeris de la setmana passada bona part de les dificultats, tot i que també s’ha atribuït la causa a “febleses en la planificació” de la direcció anterior, segons ha admès el president actual de la companyia, Javier Sánchez-Prieto. Aquesta tarda, els vols de la companyia presentaven retards generalitzats que podien arribar fins a les tres hores.
Al llarg de la jornada s’han hagut de cancel·lar dos vols, tot i que des de l’empresa s’ha assegurar que la situació “ha millorat molt”, segons ha informat el seu servei de premsa.

El Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aeries (Sepla) ha considerat que el caos que afecta des de la setmana passada la companyia Vueling es deu a una “mala programació per part de l’anterior equip directiu de la línia aèria”. Sepla ja havia advertit de les conseqüències que tindria una “planificació sobredimensionada” d’operacions a Vueling. El sindicat ha assegurat a l'ACN que els pilots estan fent “tot el que poden” per resoldre la situació i per anar reduint els retards i les cancel·lacions.

D’altra banda, tant el Ministeri de Foment com el Departament de Territori i Sostenibilitat han demanat explicacions a l’empresa pels retards que han comportat que milers d’usuaris arribessin a les seves destinacions amb hores de retard o, en ocasions, ni tan sols poguessin agafar els vols. Hi ha queixes per desatenció, per manca d’informació i per manca de respostes a les reclamacions.

Pel que fa a la vaga de serveis públics a França, cal tenir present que afectarà diverses companyies i que algunes com la mateixa Vueling, Iberia o Ryanair ja han anunciat cancel·lacions de vols per a aquest dimarts.

Vueling no aclareix al Govern quan es resoldrà la crisi de cancel·lacions

Vueling no ha aclarit a la Generalitat quan podrà posar fi a la crisi de cancel·lacions i retards de vols que afecta actualment la seva operativa a l’aeroport de Barcelona-El Prat, en la reunió entre els directius de l’aerolínia i els consellers d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que s’ha produït aquest dilluns a la tarda. La direcció de Vueling ha informat el Govern que s’han contractat 130 noves persones d’atenció al client, a més de 32 pilots, 17 membres de la tripulació de bord i 6 nous avions per resoldre la crisi, i es procedirà a l’increment de 35 a 45 minuts del temps d’escala per tenir més marge de reacció als imprevistos. Igualment, l’executiu català i l’aerolínia han creat una comissió de seguiment que es reunirà setmanalment per avaluar la situació a l’aeroport del Prat.

En una roda de premsa posterior a la reunió, el conseller d’Empresa i Coneixement ha recordat que les primeres cancel·lacions es van produir el 28 de juny, un fet que va provocar ja un requeriment per part del Govern, que es va repetir el passat 1 de juliol, quan el requeriment es va fer extensiu també a AENA. La companyia va dir llavors que posaria més punts d’informació a l’aeroport, un fet que no es va complir en un primer moment. Per aquesta raó, des del cap de setmana el Govern va portar personal de l’Agència Catalana de Consum (ACC) a informar els usuaris a l’aeroport.