Un xef revela el gran error que cometen molts restaurants: «No val tot el que entra per la porta»

El cuiner Carlos Torres reitera que una pràctica habitual posa en risc les ressenyes i provoca "importants pèrdues econòmiques"

Un restaurant, en una imatge d'arxiu
Un restaurant, en una imatge d'arxiu | Cedida
Redacció
20 de novembre de 2024, 15:32

Catalunya és terra de restaurants. El sector serveis, i el de la restauració en particular, ocupen un lloc destacat en el model econòmic i esdevenen un gran atractiu per a la població i el turisme. Si bé, aquest model porta sovint a la sobreexplotació dels comerços i a la massificació. En aquest sentit, el xef Carlos Torres ha revelat un error freqüent que cometen els restaurants i que els fa perdre "molts diners".

"No val tot el que entra per la porta", comença explicant en un vídeo viral a TikTok. Es refereix al fet que superar el llindar màxim de capacitat per acollir comensals comporta un empitjorament del servei i l'experiència d'usuari que es tradueix en males ressenyes i la pèrdua de clients potencials.

@grupoabrasador

Si todos los clienten vienen a comer a las 14:30, ¿Cómo haces para que todo fluya? Charla que nos encanta de @Carlos Torres Chef sobre lo importante que es escalonar las reservas para que el equipo trabaje a gusto y el cliente se vaya bien atendido. #camareros#hosteleria#horadereserva#reservasanticipadas#hosteleros

♬ sonido original - grupoabrasador

Així, Torres aposta per negar l'entrada a més clients quan ja s'ha superat el límit gestionable del torn en qüestió. D'aquesta manera, es pot atendre bé i de pressa la resta i assegurar que hi voldran tornar. Una gran aliada per aconseguir-ho és la reserva, que permet organitzar els recursos amb antelació, pel qual demana als empresaris que siguin presents a totes les aplicacions disponibles.