Article

Què cal saber si no rebeu les factures de llum en el període acordat

consum reclamacio
consum reclamacio
Redacció
03 de maig del 2024
Actualitzat a les 21:07h

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Consell Comarcal del Solsonès vol informar a tots els consumidors sobre els seus drets i procediments a seguir en cas de no rebre les factures de llum en el període establert. És essencial conèixer aquestes directrius per garantir els vostres drets i protegir-vos de possibles situacions d'indefensió.
Com a consumidors, és important tenir en compte els següents punts clau:
• La facturació del servei ha de ser mensual o bimestral, segons les condicions del vostre contracte amb la companyia elèctrica.
• En cas que no rebreu les factures o aquestes arribin amb retard per un error administratiu imputable a la companyia, no us podran exigir el pagament de les factures que excedeixin de l'any sense haver-se facturat.
• Si la companyia no emet les factures de llum en el període adequat, teniu dret a demanar el fraccionament en tantes factures mensuals com mesos hàgiu estat sense rebre la factura.
• En cas de canvi de companyia elèctrica, teniu dret a rebre la liquidació del compte en un termini màxim de 42 dies des de la data del canvi.
• En situacions d'indefensió o incompliment del contracte, podeu reclamar una compensació degudament quantificada.
• Si us cobren un IVA superior al que corresponia, podeu demanar a la companyia que us compensi aquesta diferència.

Per a presentar una reclamació:
• Si els vostres drets no són respectats, podeu reclamar directament a l'empresa comercialitzadora de llum utilitzant mitjans que deixin constància, com ara fulls oficials de reclamació, formularis web o telèfon amb número d'incidència.
• Si en un termini de 30 dies no obteniu resposta satisfactòria, podeu contactar amb l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor, o bé presentant la reclamació a través de consum.cat on s’intentarà resoldre-la a través de la mediació i/o l’arbitratge de consum.
Per a més detalls, podeu dirigir-vos a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Consell
Comarcal del Solsonès (973 48 20 03) i demanar assessorament.