Per què els negocis ignoren Pinterest?

Més de la meitat de les empreses de la llista Fortune 500 ni tan sols s'han interessat pel potencial de la xarxa social

Publicat el 15 d’agost de 2016 a les 16:35
Les principals empreses del món segueixen ignorant Pinterest. Aquesta és una de les conclusions més rellevants d'una investigació duta a terme pels analistes de Rivalfox, una plataforma d'intel·ligència competitiva, entre les companyies incloses en la llista Fortune 500, en què la revista homònima agrupa les majors firmes de capital obert a qualsevol inversor, moltes d'elles, per cert, del sector tecnològic.
 
Per formular aquesta afirmació, els tècnics van estudiar l'evolució en la xarxa social de gairebé 28.000 fotografies i 390 vídeos entre l'1 d'octubre i el 30 de novembre de 2015. D'aquesta manera es van adonar de l'escassa rellevància d'aquest servei en la vida econòmica de les organitzacions de Fortune 500. No obstant, com es demostra en un altre informe, en aquesta ocasió, de la Universitat de Massachusetts, sí que hi ha hagut un increment en la quantitat d'empreses de la llista que són presents a Pinterest.
 
Així, mentre que en 2012 només 9 d'aquestes companyies havien fet aquest pas, el nombre es va elevar fins a 45 l'any següent i va explotar en arribar a 178 el 2014. Els experts coincideixen a assenyalar que el ritme en aquesta pàgina és molt més tranquil que en altres similars, com Instagram o Twitter. De fet, el millor dia per ser actiu en ella és el dissabte; pel que fa al moment del dia, l'idoni seria fer-ho entre les 20 i les 23 hores.

En el document de Rivalfox es donen consells sobre com poden valer-se de Pinterest aquestes organitzacions. Una de les recomanacions més fermes se centra en la possibilitat d'establir l'autoritat de la seva marca mitjançant la creació de continguts educatius sobre el seu sector. A més, els professionals conclouen que, com la resta de mitjans 2.0, aquesta xarxa té el potencial d'augmentar l'abast global de la seva audiència.