Teresa Jordà no descarta una consulta com la d'Arenys però no la considera prioritària

ERC a nivell nacional impulsarà mocions a tots els ajuntaments en favor de la consulta del municipi del Maresme

Publicat el 08 de setembre de 2009 a les 19:30


Ni sí, ni no. L'alcaldessa de Ripoll, Teresa Jordà, no s'ha volgut mullar massa respecte la possibilitat que Ripoll es pugui sumar a “l'onada” de referèndums locals sobre la independència de Catalunya.

Després d'Arenys de Munt (el Maresme) també han manifestat que en celebraran Seròs, Argentona, Calders, i molt probablement, Sant Pere de Torelló. En aquest sentit Jordà malgrat considerar que hores d'ara “tenen altres prioritats” no dubtaria “en recolzar qualsevol proposta d'una entitat en aquest sentit”. L'alcaldessa d'ERC ha assenyalat que el nou curs polític engega amb una aposta a fons pels serveis socials i la finalització d'obres importants per a la vila.

Jordà ha explicat que no han debatut la qüestió ni amb l'equip de govern ni amb l'oposició. Cal recordar que al llarg de la legislatura, les poques diferències en el sentit de vot entre ERC i PSC s'han produït per temes d'identitat nacional (suport a manifestacions per l'autodeterminació, estelada al balcó...).

ERC vol presentar mocions arreu del país
Aquest dilluns, el secretari general d'Esquerra, Joan Ridao, va anunciar que el partit republicà presentaria mocions de suport a la consulta d'Arenys a 585 municipis. Així mateix ERC promourà a través de la plataforma Decidim.cat, que agrupa càrrecs electes a favor del dret a decidir, mocions “anàlogues” a la del municipi del Maresme.

Precisament Teresa Jordà va ser una de les impulsores de Decidim.cat. En aquest sentit Jordà explica que està “totalment a favor de qualsevol tipus de consulta” i que està oberta a introduir la moció de suport Arenys al plenari de setembre. Ara bé, d'aquí a celebrar una consulta a Ripoll “hi ha un bon tros”. En tot cas, més enllà de referèndums, aquesta Diada onejarà l'estelada a l'Ajuntament.

- Enquesta: vols als municipis del Ripollès referèndums com els d'Arenys?