11
de maig
de
2014
Jordi Crespo, a la serralleria del carrer de Gutemberg de Terrassa Foto: J.M.O
Jordi Crespo (nascut a Terrassa l'any 1954) va començar als 12 anys a treballar –a ajudar en el que podia, diu ell– al taller mecànic del seu pare, que, de mica en mica, va anar especialitzant-se en serralleria. El jove va fer mèrits i va apendre l'ofici en directe i no li va pas desagradar. Quan va ser època d’estudiar una carrera universitària, va començar una enginyeria tècnica, però la feina a l’empresa familiar li ocupava tot el temps i es va centrar en el negoci. La serralleria és avui, sens dubte, la més famosa de tot Terrassa. Cinquanta anys que demostren que l’especialització certament és un grau.
Qui se n'encarrega, de fer rutllar el negoci?
Avui, entre un dels cunyats, la meva dona –que porta fonamentalment les feines administratives de l'empresa– i jo sostenim el dia a dia de Cal Crespo. 50 anys al capdavant d’aquest negoci.
Com va començar tot? Per què una serralleria?
De fet, podem dir que ja fa gairebé 60 anys que el meu pare va començar amb el negoci. Inicialment feia de mecànic, i al poc temps ja va decidir començar a arreglar panys dels veïns més propers. Va veure que se li donava força bé i que tothom en quedava content, i es va especialitzar a ser serraller. I així és com hem anat fent fins a arribar fins aquí.
Fa cinquanta anys, devia haver-hi molts més tallers de manyans que avui. Per què van triar aquesta especialització?
Contràriament al que pot semblar no n’hi havia gaires en aquells temps, un parell o tres a tot Terrassa. El meu pare va veure l’oportunitat i s’hi va dedicar.
Avui que sembla que l’especialització és una manera de donar viabilitat als negocis, vostès fa dècades que ho fan. Ha estat aquesta la clau de l’èxit?
Probablement, però penso que el factor clau que ens distingeix de la resta de la competència és la confiança, aquella confiança que farem la feina que ens encomanin ràpida i ben feta, una confiança que ens hem guanyat durant tots aquests anys de feina dura. Si el client en queda content, pel tracte personal, pel servei, pel preu, es recordarà de nosaltres positivament, i això és el que intentem treballant amb la il·lusió del primer dia. I jo diria que, de content, en queda sempre. I per aquesta raó ens recomanen els amics o rls seus familiars. El boca orella funciona molt bé.
Sempre han estat en aquest taller? Com ha canviat el centre, el carrer Gutemberg, Can n’Aurell? Els segueix funcionant ser aquí?
El meu pare va començar al carrer Baix Plaça, i l’any 1959 ja es va traslladar al carrer Gutenberg. La ciutat i el barri han canviat molt, en concret al nostre carrer, tot i se molt cèntric i comercial, no queda gairebé cap de les botigues i negocis que hi havia fa 50 anys. Només quedem nosaltres i una o dues més. Cada cop hi ha més gent fent la mateixa feina. A nosaltres ens segueix funcionant ser aquí, tot i que hi ha moltíssima més competència, però els nostres clients ens coneixen de fa molts anys i segueixen venint. No fallen.
I vénen d'arreu?
De fet ens fa molta il·lusió quan clients ens diuen que vénen de l’altra punta de la ciutat a fer claus, tot i tenir altres ferreteries més a prop, o quan ens vénen clients que ens diuen que coneixen el meu pare de tota la vida i que ell ja els arreglava els panys; ens dóna empenta per continuar. Hi ha moltes històries al darrere de la feina.
El seu sector ha notat la crisi? Quins canvis han fet en aquests últims anys?
I tant que s’ha notat la crisi. Els clients s’ho pensen molt abans de canviar un pany per posar més seguretat o per una avaria. I quan es decideixen demanen més d’un pressupost i busquen el millor preu. És comprensible i totalment lògic donada la situació en què està el país. També s’ha notat la davallada de venda de pisos nous ja que no es fan tantes claus com abans.
A banda de les claus, els altres serveis que presten com funcionen?
Canviem tot tipus de panys als domicilis dels clients, hi afegim panys de seguretat i tenim un servei d'obertura urgent de portes en el nostre horari comercial. També canviem els frens hidràulics i des de fa ja gairebé 15 anys fem còpies de tot tipus de comandaments de portes, de reixes, de pilones i del que ens demanin.
Quina continuïtat preveu a la serralleria? El futur com es presenta?
Esperem seguir treballant molts anys més, tot i que cada vegada hi ha més competència a la ciutat, però el nostre desig és seguir. Som conscients que ens haurem d’adaptar en el futur als canvis que aniran sorgint en el sector, canvis que ja anem introduint com les còpies de comandaments a distància, còpies codificades de claus de vehicles, entre d'altres novetats que ens demana el mercat.
Ja hi ha la tercera generació al capdavant del negoci familiar?
El meu fill ara ens ajuda esporàdicament, però espero que segueixi amb el negoci familiar.
Jordi Crespo (nascut a Terrassa l'any 1954) va començar als 12 anys a treballar –a ajudar en el que podia, diu ell– al taller mecànic del seu pare, que, de mica en mica, va anar especialitzant-se en serralleria. El jove va fer mèrits i va apendre l'ofici en directe i no li va pas desagradar. Quan va ser època d’estudiar una carrera universitària, va començar una enginyeria tècnica, però la feina a l’empresa familiar li ocupava tot el temps i es va centrar en el negoci. La serralleria és avui, sens dubte, la més famosa de tot Terrassa. Cinquanta anys que demostren que l’especialització certament és un grau.
Qui se n'encarrega, de fer rutllar el negoci?
Avui, entre un dels cunyats, la meva dona –que porta fonamentalment les feines administratives de l'empresa– i jo sostenim el dia a dia de Cal Crespo. 50 anys al capdavant d’aquest negoci.
Com va començar tot? Per què una serralleria?
De fet, podem dir que ja fa gairebé 60 anys que el meu pare va començar amb el negoci. Inicialment feia de mecànic, i al poc temps ja va decidir començar a arreglar panys dels veïns més propers. Va veure que se li donava força bé i que tothom en quedava content, i es va especialitzar a ser serraller. I així és com hem anat fent fins a arribar fins aquí.
Fa cinquanta anys, devia haver-hi molts més tallers de manyans que avui. Per què van triar aquesta especialització?
Contràriament al que pot semblar no n’hi havia gaires en aquells temps, un parell o tres a tot Terrassa. El meu pare va veure l’oportunitat i s’hi va dedicar.
Avui que sembla que l’especialització és una manera de donar viabilitat als negocis, vostès fa dècades que ho fan. Ha estat aquesta la clau de l’èxit?
Probablement, però penso que el factor clau que ens distingeix de la resta de la competència és la confiança, aquella confiança que farem la feina que ens encomanin ràpida i ben feta, una confiança que ens hem guanyat durant tots aquests anys de feina dura. Si el client en queda content, pel tracte personal, pel servei, pel preu, es recordarà de nosaltres positivament, i això és el que intentem treballant amb la il·lusió del primer dia. I jo diria que, de content, en queda sempre. I per aquesta raó ens recomanen els amics o rls seus familiars. El boca orella funciona molt bé.
Sempre han estat en aquest taller? Com ha canviat el centre, el carrer Gutemberg, Can n’Aurell? Els segueix funcionant ser aquí?
El meu pare va començar al carrer Baix Plaça, i l’any 1959 ja es va traslladar al carrer Gutenberg. La ciutat i el barri han canviat molt, en concret al nostre carrer, tot i se molt cèntric i comercial, no queda gairebé cap de les botigues i negocis que hi havia fa 50 anys. Només quedem nosaltres i una o dues més. Cada cop hi ha més gent fent la mateixa feina. A nosaltres ens segueix funcionant ser aquí, tot i que hi ha moltíssima més competència, però els nostres clients ens coneixen de fa molts anys i segueixen venint. No fallen.
I vénen d'arreu?
De fet ens fa molta il·lusió quan clients ens diuen que vénen de l’altra punta de la ciutat a fer claus, tot i tenir altres ferreteries més a prop, o quan ens vénen clients que ens diuen que coneixen el meu pare de tota la vida i que ell ja els arreglava els panys; ens dóna empenta per continuar. Hi ha moltes històries al darrere de la feina.
El seu sector ha notat la crisi? Quins canvis han fet en aquests últims anys?
I tant que s’ha notat la crisi. Els clients s’ho pensen molt abans de canviar un pany per posar més seguretat o per una avaria. I quan es decideixen demanen més d’un pressupost i busquen el millor preu. És comprensible i totalment lògic donada la situació en què està el país. També s’ha notat la davallada de venda de pisos nous ja que no es fan tantes claus com abans.
A banda de les claus, els altres serveis que presten com funcionen?
Canviem tot tipus de panys als domicilis dels clients, hi afegim panys de seguretat i tenim un servei d'obertura urgent de portes en el nostre horari comercial. També canviem els frens hidràulics i des de fa ja gairebé 15 anys fem còpies de tot tipus de comandaments de portes, de reixes, de pilones i del que ens demanin.
Quina continuïtat preveu a la serralleria? El futur com es presenta?
Esperem seguir treballant molts anys més, tot i que cada vegada hi ha més competència a la ciutat, però el nostre desig és seguir. Som conscients que ens haurem d’adaptar en el futur als canvis que aniran sorgint en el sector, canvis que ja anem introduint com les còpies de comandaments a distància, còpies codificades de claus de vehicles, entre d'altres novetats que ens demana el mercat.
Ja hi ha la tercera generació al capdavant del negoci familiar?
El meu fill ara ens ajuda esporàdicament, però espero que segueixi amb el negoci familiar.