07
de maig
de
2014
La tinent d’alcalde de Planificació Urbanística i Territori de l'Ajuntament, Carme Labòria, ha adreçat cartes a prop d’un miler d’empreses dedicades al comerç i als serveis per a convidar-les a avaluar i millorar les condicions d’accessibilitat dels establiments on desenvolupen la seva activitat. En aquestes comunicacions, Labòria ofereix als destinataris els serveis de l’Oficina Tècnica per a la Promoció de l’Accessibilitat de l’Ajuntament de Terrassa i els recorda que a partir del 4 de desembre de 2017 serà obligatori per a tots aquests establiments disposar de les condicions bàsiques d’accessibilitat i no discriminació que estableix el Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i la seva inclusió social.
La tramesa, que arribarà als destinataris els dies vinents, inclou cartes diferenciades per a entitats financeres, supermercats, farmàcies i petit comerç, amb indicacions i recomanacions específiques per a cada tipologia d’establiment. En el cas dels supermercats, es demana que incorporin un servei d’acompanyament per a les persones cegues, que no poden localitzar per elles mateixes els productes a l’interior de l’establiment. A les entitats financeres se les recomana que formin personal en llengua de signes catalana per a facilitar els tràmits de les persones sordes. A les farmàcies se les aconsella revisar les barreres físiques i sensorials. Finalment, als petits comerços se’ls recorda l’exempció de la taxa de llicència d’obres per millores d’accessibilitat.
Col·laboracions
L’Ajuntament de Terrassa compta amb la col·laboració de les associacions de comerciants de la ciutat per a la distribució de les cartes adreçades al petit comerç, que conformen en gruix de la tramesa (prop de 700). L’Oficina Tècnica per a la Promoció de l’Accessibilitat ofereix a totes les empreses i entitats que treballin de cara al públic l’assessorament tècnic que necessitin a l’hora de fer millores d’accessibilitat, i la validació de les solucions adoptades, per tal d’avançar cap a l’accessibilitat universal a la ciutat. Aquest servei, creat per l’Ajuntament de Terrassa en el marc del Pacte Terrassa per a l’Accessibilitat terrassa.
Té també altres funcions com ara recollir les peticions o propostes de millora de les entitats i de la ciutadania en general en l’àmbit de l’accessibilitat, i canalitzar-les cap als serveis municipals responsables. A les cartes enviades als establiments, es convida també a les empreses a sumar-se al pacte, signat el 2012 per entitats de la Taula de la Discapacitat i l’Ajuntament i obert des d’aleshores a l’adhesió de ciutadans, entitats, empreses i col·lectius de tota mena.
La tramesa, que arribarà als destinataris els dies vinents, inclou cartes diferenciades per a entitats financeres, supermercats, farmàcies i petit comerç, amb indicacions i recomanacions específiques per a cada tipologia d’establiment. En el cas dels supermercats, es demana que incorporin un servei d’acompanyament per a les persones cegues, que no poden localitzar per elles mateixes els productes a l’interior de l’establiment. A les entitats financeres se les recomana que formin personal en llengua de signes catalana per a facilitar els tràmits de les persones sordes. A les farmàcies se les aconsella revisar les barreres físiques i sensorials. Finalment, als petits comerços se’ls recorda l’exempció de la taxa de llicència d’obres per millores d’accessibilitat.
Col·laboracions
L’Ajuntament de Terrassa compta amb la col·laboració de les associacions de comerciants de la ciutat per a la distribució de les cartes adreçades al petit comerç, que conformen en gruix de la tramesa (prop de 700). L’Oficina Tècnica per a la Promoció de l’Accessibilitat ofereix a totes les empreses i entitats que treballin de cara al públic l’assessorament tècnic que necessitin a l’hora de fer millores d’accessibilitat, i la validació de les solucions adoptades, per tal d’avançar cap a l’accessibilitat universal a la ciutat. Aquest servei, creat per l’Ajuntament de Terrassa en el marc del Pacte Terrassa per a l’Accessibilitat terrassa.
Té també altres funcions com ara recollir les peticions o propostes de millora de les entitats i de la ciutadania en general en l’àmbit de l’accessibilitat, i canalitzar-les cap als serveis municipals responsables. A les cartes enviades als establiments, es convida també a les empreses a sumar-se al pacte, signat el 2012 per entitats de la Taula de la Discapacitat i l’Ajuntament i obert des d’aleshores a l’adhesió de ciutadans, entitats, empreses i col·lectius de tota mena.