15
d'agost
de
2014
Trobada d'Instagramers a Terrassa, al Parc de Sant Jordi Foto: Joan Manel Oller
Instagram és una bona eina per al màrqueting. Des de fa uns mesos, quan vam obrir el compte de @connecTerrassa, la rapidesa a adquirir seguidors, la quantitat d’interaccions (els "M’agrada") i els comentaris que hem rebut han estat molt alts en tots els sentits. Això m’ha fet pensar, en més d’un moment, que estàvem davant d’una eina força potent i en auge. Les dades ho corroboren.
Actes com la trobada d'instagramers a la ciutat i el concurs de la darrera Fira Modernista, i comptes com ara els de @minyons, @cdeterrassa, @ig_terrassa, @trsmeteo, @insterrassa, @canalterrassa, @connecTerrassa, per mencionar-ne alguns de força actius, han fet que ja hi hagi més de 62.000 fotografies publicades a Instagram amb l’etiqueta #Terrassa, i més de 9.000 amb #insterrassa.
Instagram és una bona eina per al màrqueting. Des de fa uns mesos, quan vam obrir el compte de @connecTerrassa, la rapidesa a adquirir seguidors, la quantitat d’interaccions (els "M’agrada") i els comentaris que hem rebut han estat molt alts en tots els sentits. Això m’ha fet pensar, en més d’un moment, que estàvem davant d’una eina força potent i en auge. Les dades ho corroboren.
Instagram, tal com podem llegir a la Viquipèdia, “és una aplicació mòbil gratuïta desenvolupada per Kevin Systrom i Mike Krieger l'any 2010 per compartir imatges. L'aplicació permet als usuaris fer fotografies, aplicar-hi filtres i marcs, si es desitja, i, finalment, mostrar-les a les seves amistats o seguidors, ja sigui a la mateixa plataforma o a diverses xarxes socials, incloent-hi Facebook, Twitter, Quadrangular, Tumblr, Flickr i Posterous”. Actualment, Instagram té uns 200 milions d’usuaris registrats arreu del món.
A més de tenir molta força en interacció entre els seus usuaris, una altra dada demostra la força d’Instagram. Segons un informe de la firma nord-americana Piper Jaffray, Instagram s’ha posicionat com la xarxa social més popular entre els joves, un lloc fins fa poc ocupat per Twitter, que havia superat Facebook darrerament. Molts moviments en poc temps, doncs.
El 2012 Facebook era la preferida entre el 42% dels adolescents, mentre que ara ho és només del 23%. Per la seva banda, la popularitat d’Instagram ha passat del 12% al 30% entre aquest segment de públic. I una dada més: cada dia es publiquen una mitjana de 55 milions de fotos a Instagram.
Actes com la trobada d'instagramers a la ciutat i el concurs de la darrera Fira Modernista, i comptes com ara els de @minyons, @cdeterrassa, @ig_terrassa, @trsmeteo, @insterrassa, @canalterrassa, @connecTerrassa, per mencionar-ne alguns de força actius, han fet que ja hi hagi més de 62.000 fotografies publicades a Instagram amb l’etiqueta #Terrassa, i més de 9.000 amb #insterrassa.
La situació que hem descrit ens assenyala que és un bon moment per valorar entrar, si no hi som encara, en aquesta xarxa social. Podem plantejar-nos entrar a Instagram i començar a interactuar amb els usuaris locals, sobretot si tenim un negoci i el volem donar a conèixer o donar valor a la seva marca. Això sí, preguntem-nos abans que res què volem aconseguir, quins són els nostres objectius i quins recursos podem dedicar-hi. Si no, pot ser una pèrdua de temps i esforços notable.
La millor plataforma de màrqueting
Segons un estudi recent de Forrester Research, aquesta xarxa social propietat de Facebook és la millor plataforma per al màrqueting per tal d'interactuar amb els consumidors.
Nate Elliott, analista de Forrester, ha investigat unes 2.500 entrades de fins a set xarxes socials diferents, que en total disposaven de 3 milions d’interaccions dels usuaris, i ha trobat que l’engagement a Instagram és seixanta vegades més gran que a Facebook.
Segons l’exemple que posa el mateix Elliott, un mateix vídeo publicat al Facebook de Red Bull (amb un total de 43 milions de seguidors) va tenir 2.600 “M’agrada”, mentre que el mateix vídeo publicat al compte d’Instagram d’aquesta companyia (que només té 1,2 milions de seguidors) va tenir, en canvi, 36.000 "M’agrada".
Per tant, un 0,006 per cent de resposta a Facebook per un 3 per cent de resposta a la xarxa Instagram. La diferència és més que notable. La percepció que he tingut darrerament amb el compte de @connecTerrassa es veu justificada amb totes aquestes dades.