07
de febrer
de
2017, 11:06
Actualitzat:
11:13h
Mirall de Glaç, el grup de literatura d'Amics de les Arts i Joventuts Musicals de Terrassa, presenta aquest dimarts a la tarda el llibre "Nos quieren más tontos", amb la presència dels seus autors, Pilar Carrera i Eduard Luque.
El llibre afirma que "tot i que no tothom és conscient d'això, les línies principals de qualsevol política educativa estan directament connectades amb una determinada visió del món, i formen part d'un projecte global que pretén modelar la societat del futur".
Carrera i Luque expliquen que "avui s'ha imposat en la major part del planeta, i molt específicament en el que anomenem Occident, una educació en la qual el coneixement ha quedat relegat davant el que ha vingut a anomenar-se "competències". Es tracta d'un model educatiu pensat per satisfer necessitats empresarials, en el qual, en paraules de Jacques Delors, el "saber fer" ha de substituir al "saber"".
Impulsada pel Banc Mundial, recolzada per l'FMI i l'OMC, diuen, aquesta política pretén la creació d'una societat del coneixement. Sense coneixement, expliquen Pilar Carrera i Eduardo Luque, i sotmesa al mercat, que és qui en el fons estableix tant els continguts com les eines a utilitzar en l'aprenentatge.
Nos quieren más tontos. La escuela según la economía neoliberal examina "la veritable naturalesa de l'actual sistema educatiu", subratlla les seves intencions i denuncia les seves mancances, proposant un retorn a valors que "mai haurien d'haver desaparegut de l'educació".
La presentació és a les set de la tarda d'aquest dimarts 7 de febrer, als Amics de les Arts i Joventuts Musicals de Terrassa, al primer pis del carrer de Sant Pere, 46.
El llibre afirma que "tot i que no tothom és conscient d'això, les línies principals de qualsevol política educativa estan directament connectades amb una determinada visió del món, i formen part d'un projecte global que pretén modelar la societat del futur".
Carrera i Luque expliquen que "avui s'ha imposat en la major part del planeta, i molt específicament en el que anomenem Occident, una educació en la qual el coneixement ha quedat relegat davant el que ha vingut a anomenar-se "competències". Es tracta d'un model educatiu pensat per satisfer necessitats empresarials, en el qual, en paraules de Jacques Delors, el "saber fer" ha de substituir al "saber"".
Impulsada pel Banc Mundial, recolzada per l'FMI i l'OMC, diuen, aquesta política pretén la creació d'una societat del coneixement. Sense coneixement, expliquen Pilar Carrera i Eduardo Luque, i sotmesa al mercat, que és qui en el fons estableix tant els continguts com les eines a utilitzar en l'aprenentatge.
Nos quieren más tontos. La escuela según la economía neoliberal examina "la veritable naturalesa de l'actual sistema educatiu", subratlla les seves intencions i denuncia les seves mancances, proposant un retorn a valors que "mai haurien d'haver desaparegut de l'educació".
La presentació és a les set de la tarda d'aquest dimarts 7 de febrer, als Amics de les Arts i Joventuts Musicals de Terrassa, al primer pis del carrer de Sant Pere, 46.