29
de març
de
2017, 11:00
El Ple de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, encapçalat pel president de l’entitat, Marià Galí, va mantenir dilluns una trobada amb Josep Rull, Conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya per parlar de la situació actual i la projecció de futur en l'àmbit de les infraestructures a Catalunya i a la demarcació.
En el transcurs de la trobada, els membres del Ple van tenir l’oportunitat d’aprofundir en l’anàlisi de les perspectives en infraestructures tant per Catalunya com per a la Demarcació de la Cambra. El Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va fer un repàs de l’estat de tots els projectes d’infraestructures que actualment la conselleria té sobre la taula: la mobilitat ferroviària, el corredor mediterrani, el quart cinturó, els peatges, la C-58 i l’enllaç AP-7 – A-2.
El president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, va traslladar al Conseller la inquietud dels empresaris per a la fi programada de les concessions de la majoria d’alguns dels peatges de Catalunya com: AP-7 Cambrils – València, AP-7 Nord, l’AP-2, la C-32 al Maresme i la C-33 al Vallès. El Conseller de Territori i Sostenibilitat va posar sobre la taula un nou sistema de finançament que, segons va afirmar, és pel que s’aposta des de la Generalitat de Catalunya: el sistema de pagament per vinyeta. Aquesta nova forma de recaptació es basaria en el pagament per disponibilitat i seria una taxa anual que es pagaria en funció del període i l’ús que se li doni al vehicle. Des d’un inici, Josep Rull, va desestimar la possibilitat del lliure pagament i ho va fer apuntant al dèficit fiscal de manteniment de carreteres que té Catalunya, que actualment se situa als 600 milions d’euros. En aquest sentit, i en la línea de la reflexió que va exposar a l’inici de la trobada el President de la Cambra, Josep Rull va manifestar la seva preocupació pel que fa les inversions de l’Estat Espanyol en infraestructures, les quals se situen molt per sota de la participació que té Catalunya al PIB de l’Estat. Concretament, la inversió en infraestructures és actualment d’un 8% mentre que el PIB de Catalunya en l’estat Espanyol és del 18%.
Una de les inquietuds que també va traslladar el president de la Cambra al Conseller va ser el corredor mediterrani, projecte que permetria passar a un sistema de transport intermodal que abaratiria el cost del transport i a la vegada descongestionaria les connexions viàries. En aquest sentit, Josep Rull, va parlar d’incompliments constants i permanents que impossibiliten el desenvolupament del projecte com el recent desistiment de la licitació del contracte del tercer carril entre Castellbisbal i Tarragona per part del Govern de l’Estat Espanyol. En l’àmbit de les carreteres que comuniquen la Demarcació de la Cambra de Terrassa, va anunciar també tres noves licitacions que permetran millorar la circulació, concretament, un tercer i un quart carril de trenat a la C-58 cap a Barcelona, la construcció de dos carrils de trenat a la rotonda d’accés al polígon de Sant Pau de Riusec (Sabadell) per enllaçar amb la B-30, i la incorporació de dues calçades laterals tant a Sabadell centre com a la ronda est Terrassa.
Pel que fa el trasllat de persones en els Ferrocarrils de la Generalitat, va parlar d’un canvi de paradigma d’accés al transport basat en la compra de la mateixa mobilitat i no en l’ús del vehicle privat. També va exposar el projecte de la T-Mobilitat que suposarà un nou model tarifari que se sustentarà en el quilometratge dels recorreguts arran de l’eliminació de les corones i que, a la vegada, es nodrirà de grans bases de dades per tal de gestionar el moviment de les persones. En l’àmbit dels FGC, el Conseller va anunciar la compra de 15 nous trens que permetran reduir la freqüència de pas de 7 a 4 o 5 minuts.
Finalment, el Conseller va traslladar la importància d’apuntar cap a un model més sostenible que passa per incorporar un model de transport més eficient basat en la digitalització de la mobilitat i que permetrà noves alternatives i solucions de transport.
Nova dinàmica del Ple de la Cambra de Comerç de Terrassa
Des de fa uns mesos el Ple de la Cambra de Terrassa es desenvolupa sota una nova dinàmica en la que incorpora la visita de persones de referència en l’àmbit empresarial per tractar temes de l’actualitat empresarial en profunditat. En altres sessions, s’ha convidat analistes econòmics o persones de l’àmbit polític per tractar aspectes com la política industrial o les perspectives econòmiques mundials i de la demarcació. Alhora, durant la sessió d’ahir es van aprovar aspectes formals de la institució, entre els quals destaca l’aprovació de la liquidació del pressupost de l’any 2016, en el que s’ha millorat el resultat operatiu en relació a l’any anterior, essent aquest positiu en 21.329€ i una vegada aplicades les amortitzacions i els impostos, l’exercici es tanca en un resultat total negatiu de -69.175 euros. El pressupost tancat d’inversions realitzades durant el 2016 ha estat de 24.597 euros dedicats a la renovació d’equipament informàtic i millores d’eficiència energètica de les instal·lacions.
En el transcurs de la trobada, els membres del Ple van tenir l’oportunitat d’aprofundir en l’anàlisi de les perspectives en infraestructures tant per Catalunya com per a la Demarcació de la Cambra. El Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va fer un repàs de l’estat de tots els projectes d’infraestructures que actualment la conselleria té sobre la taula: la mobilitat ferroviària, el corredor mediterrani, el quart cinturó, els peatges, la C-58 i l’enllaç AP-7 – A-2.
El president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, va traslladar al Conseller la inquietud dels empresaris per a la fi programada de les concessions de la majoria d’alguns dels peatges de Catalunya com: AP-7 Cambrils – València, AP-7 Nord, l’AP-2, la C-32 al Maresme i la C-33 al Vallès. El Conseller de Territori i Sostenibilitat va posar sobre la taula un nou sistema de finançament que, segons va afirmar, és pel que s’aposta des de la Generalitat de Catalunya: el sistema de pagament per vinyeta. Aquesta nova forma de recaptació es basaria en el pagament per disponibilitat i seria una taxa anual que es pagaria en funció del període i l’ús que se li doni al vehicle. Des d’un inici, Josep Rull, va desestimar la possibilitat del lliure pagament i ho va fer apuntant al dèficit fiscal de manteniment de carreteres que té Catalunya, que actualment se situa als 600 milions d’euros. En aquest sentit, i en la línea de la reflexió que va exposar a l’inici de la trobada el President de la Cambra, Josep Rull va manifestar la seva preocupació pel que fa les inversions de l’Estat Espanyol en infraestructures, les quals se situen molt per sota de la participació que té Catalunya al PIB de l’Estat. Concretament, la inversió en infraestructures és actualment d’un 8% mentre que el PIB de Catalunya en l’estat Espanyol és del 18%.
Una de les inquietuds que també va traslladar el president de la Cambra al Conseller va ser el corredor mediterrani, projecte que permetria passar a un sistema de transport intermodal que abaratiria el cost del transport i a la vegada descongestionaria les connexions viàries. En aquest sentit, Josep Rull, va parlar d’incompliments constants i permanents que impossibiliten el desenvolupament del projecte com el recent desistiment de la licitació del contracte del tercer carril entre Castellbisbal i Tarragona per part del Govern de l’Estat Espanyol. En l’àmbit de les carreteres que comuniquen la Demarcació de la Cambra de Terrassa, va anunciar també tres noves licitacions que permetran millorar la circulació, concretament, un tercer i un quart carril de trenat a la C-58 cap a Barcelona, la construcció de dos carrils de trenat a la rotonda d’accés al polígon de Sant Pau de Riusec (Sabadell) per enllaçar amb la B-30, i la incorporació de dues calçades laterals tant a Sabadell centre com a la ronda est Terrassa.
Pel que fa el trasllat de persones en els Ferrocarrils de la Generalitat, va parlar d’un canvi de paradigma d’accés al transport basat en la compra de la mateixa mobilitat i no en l’ús del vehicle privat. També va exposar el projecte de la T-Mobilitat que suposarà un nou model tarifari que se sustentarà en el quilometratge dels recorreguts arran de l’eliminació de les corones i que, a la vegada, es nodrirà de grans bases de dades per tal de gestionar el moviment de les persones. En l’àmbit dels FGC, el Conseller va anunciar la compra de 15 nous trens que permetran reduir la freqüència de pas de 7 a 4 o 5 minuts.
Finalment, el Conseller va traslladar la importància d’apuntar cap a un model més sostenible que passa per incorporar un model de transport més eficient basat en la digitalització de la mobilitat i que permetrà noves alternatives i solucions de transport.
Nova dinàmica del Ple de la Cambra de Comerç de Terrassa
Des de fa uns mesos el Ple de la Cambra de Terrassa es desenvolupa sota una nova dinàmica en la que incorpora la visita de persones de referència en l’àmbit empresarial per tractar temes de l’actualitat empresarial en profunditat. En altres sessions, s’ha convidat analistes econòmics o persones de l’àmbit polític per tractar aspectes com la política industrial o les perspectives econòmiques mundials i de la demarcació. Alhora, durant la sessió d’ahir es van aprovar aspectes formals de la institució, entre els quals destaca l’aprovació de la liquidació del pressupost de l’any 2016, en el que s’ha millorat el resultat operatiu en relació a l’any anterior, essent aquest positiu en 21.329€ i una vegada aplicades les amortitzacions i els impostos, l’exercici es tanca en un resultat total negatiu de -69.175 euros. El pressupost tancat d’inversions realitzades durant el 2016 ha estat de 24.597 euros dedicats a la renovació d’equipament informàtic i millores d’eficiència energètica de les instal·lacions.