25
d'octubre
de
2016, 18:15
Actualitzat:
19:02h
L'anunci que ha fet el Departament de Territori i Sostenibilitat en relació a les noves obres de millora a la carretera C-55 a l'altura de Collbató (Baix Llobregat) han provocat una reacció positiva entre els alcaldes més propers al punt on s'actuarà, tot i que tampoc han mancat les reivindicacions. Així doncs, els alcaldes de Monistrol de Montserrat, Collbató i Olesa de Montserrat s'han mostrat satisfets pel desdoblament i l'arranjament de la via, tot i que en declaracions a l'ACN, Pilar Puimedon, alcaldessa d'Olesa, ha criticat que la barrera central de separació dels sentits de circulació suposa un "perill" per a ciclistes i vianants. Especialment crítica s'ha mostrat la plataforma No + morts a la C-55, que lamenta que l'actuació és un "nou pedaç" a la carretera i critica que es tracta d'una "decisió arbitrària que condemna a tot un territori a la misèria encerclant-lo amb barreres".
El Departament de Territori i Sostenibilitat va anunciar aquest dilluns una nova actuació a la C-55, en concret en un tram de 2 quilòmetres al terme municipal de Collbató. Es tracta d'unes obres que inclouran la creació d'un tercer carril a la C-55 i una barrera central entre els dos sentits de la marxa. La previsió que ha fet el departament és que les obres comencin la primavera vinent i tinguin un termini d'execució de 9 mesos. Els treballs es licitaran per un import de 3,5 MEUR. Per la Generalitat, aquesta actuació ha de permetre "millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit" en un tram de carretera que registra un trànsit de més de 14.000 vehicles diaris.
Els alcaldes dels municipis més propers al punt on s'efectuaran les obres, Collbató (Baix Llobregat), Olesa de Montserrat (Baix Llobregat) i Monistrol de Montserrat (Bages), s'han mostrat satisfets per l'anunci de la Generalitat i consideren que és una bona notícia que es faci un nou carril en aquest tram de la via. Des de Monistrol, Joan Miguel, ha relatat que la C-55 "parteix pel mig" el municipi i, per tant, "el trànsit de camions pel centre del poble és constant". Per això, el batlle veu molt positives totes les actuacions que es puguin fer a la carretera i ha relatat que el desdoblament del tram de Collbató és una demanada que ell mateix ja havia fet a la Generalitat fa una dècada.
On no coincideixen els alcaldes és en la mesura de col·locar una barrera de seguretat de formigó, d'1,6 metres d'amplada, per separar els dos sentits de circulació i evitar així els xocs frontals. Mentre que el batlle monistrolenc considera que no es pot oposar a una actuació "si ha de servir per garantir les vides humanes", l'alcaldessa d'Olesa, Pilar Puimedon, la veu una mesura "molt perillosa" pels vianants i ciclistes. De fet, Puimedon també creu que, en cas que hi hagi una emergència a la via, la barrera central també provocaria que "les ambulàncies no puguin arribar al lloc dels fets".
Tot i que les obres d'actuació a la C-55 pertanyen al terme de Collbató, aquest és el municipi menys afectat pels treballs, ja que és una via molt poc utilitzada pels veïns de la població. Per accedir a la C-55, els veïns de Collbató han de conduir per una carretera de 6 quilòmetres plena de revolts, de manera que, segons ha explicat a l'ACN el batlle del municipi, Miquel Solà, "només l'agafem de manera molt puntual per anar a Manresa, però la nostra carretera de referència és l'A-2". Tot i això, Solà ha mostrat la seva satisfacció per l'anunci de les obres i ha exposat que es posen al costat de les plataformes ciutadanes amb l'objectiu que s'impulsin les mesures necessàries a la carretera.
Precisament, aquest dimarts al matí la carretera C-55 ha patit importants retencions a causa de dos accidents. Un sinistre al terme municipal de Monistrol de Montserrat ha col·lapsat la carretera al voltant de les sis del matí quan dos turismes i una furgoneta han col·lidit. Un segon accident entre Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet també ha complicat la circulació a la C-55. Amb tot, segons la Plataforma 'No + morts a la C-55' aquest dimarts al matí hi hauria hagut fins a quatre sinistres en aquesta carretera.
El Departament de Territori i Sostenibilitat va anunciar aquest dilluns una nova actuació a la C-55, en concret en un tram de 2 quilòmetres al terme municipal de Collbató. Es tracta d'unes obres que inclouran la creació d'un tercer carril a la C-55 i una barrera central entre els dos sentits de la marxa. La previsió que ha fet el departament és que les obres comencin la primavera vinent i tinguin un termini d'execució de 9 mesos. Els treballs es licitaran per un import de 3,5 MEUR. Per la Generalitat, aquesta actuació ha de permetre "millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit" en un tram de carretera que registra un trànsit de més de 14.000 vehicles diaris.
Els alcaldes dels municipis més propers al punt on s'efectuaran les obres, Collbató (Baix Llobregat), Olesa de Montserrat (Baix Llobregat) i Monistrol de Montserrat (Bages), s'han mostrat satisfets per l'anunci de la Generalitat i consideren que és una bona notícia que es faci un nou carril en aquest tram de la via. Des de Monistrol, Joan Miguel, ha relatat que la C-55 "parteix pel mig" el municipi i, per tant, "el trànsit de camions pel centre del poble és constant". Per això, el batlle veu molt positives totes les actuacions que es puguin fer a la carretera i ha relatat que el desdoblament del tram de Collbató és una demanada que ell mateix ja havia fet a la Generalitat fa una dècada.
On no coincideixen els alcaldes és en la mesura de col·locar una barrera de seguretat de formigó, d'1,6 metres d'amplada, per separar els dos sentits de circulació i evitar així els xocs frontals. Mentre que el batlle monistrolenc considera que no es pot oposar a una actuació "si ha de servir per garantir les vides humanes", l'alcaldessa d'Olesa, Pilar Puimedon, la veu una mesura "molt perillosa" pels vianants i ciclistes. De fet, Puimedon també creu que, en cas que hi hagi una emergència a la via, la barrera central també provocaria que "les ambulàncies no puguin arribar al lloc dels fets".
Tot i que les obres d'actuació a la C-55 pertanyen al terme de Collbató, aquest és el municipi menys afectat pels treballs, ja que és una via molt poc utilitzada pels veïns de la població. Per accedir a la C-55, els veïns de Collbató han de conduir per una carretera de 6 quilòmetres plena de revolts, de manera que, segons ha explicat a l'ACN el batlle del municipi, Miquel Solà, "només l'agafem de manera molt puntual per anar a Manresa, però la nostra carretera de referència és l'A-2". Tot i això, Solà ha mostrat la seva satisfacció per l'anunci de les obres i ha exposat que es posen al costat de les plataformes ciutadanes amb l'objectiu que s'impulsin les mesures necessàries a la carretera.
Precisament, aquest dimarts al matí la carretera C-55 ha patit importants retencions a causa de dos accidents. Un sinistre al terme municipal de Monistrol de Montserrat ha col·lapsat la carretera al voltant de les sis del matí quan dos turismes i una furgoneta han col·lidit. Un segon accident entre Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet també ha complicat la circulació a la C-55. Amb tot, segons la Plataforma 'No + morts a la C-55' aquest dimarts al matí hi hauria hagut fins a quatre sinistres en aquesta carretera.