17
de desembre
de
2015, 12:55
Actualitzat:
23:37h
La Singularitat d'Albert Serra arriba a Barcelona després del seu pas per la 56a edició de la Biennal d’Art de Venècia. El cineasta és un dels artistes amb una trajectòria internacional més sòlida i admirable de l'actualitat, amb un discurs sense fissures, que no es val d'excuses per anar a l'arrel directa de l'art i de la provocació, si s'escau.
Deutor de l'esperit transgressor que prové del sacseig que va iniciar Warhol, Serra presenta una mostra que fa visibles en vuit pantalles les propostes que representen l’actualitat de la creació en el nostre entorn. Comissariada per Chus Martínez, l'exposició proposa una gran instal·lació audiovisual en què es projecta un film on s'aborda la relació entre la humanitat i la tecnologia.
El projecte amb més ressò internacional
L'exposició Catalunya a Venècia. La Singularitat és un projecte impulsat per l’Institut Ramon Llull que ara es pot veure a La Virreina Centre de la Imatge. El director de l’IRL, Àlex Susanna, ha explicat durant la presentació, celebrada aquest dimecres, que “aquest ha estat el projecte amb major ressò internacional dels quatre que hem presentat fins ara a la Biennal d’Art”.
En aquest sentit, Susanna s’ha referit a les excel·lents crítiques rebudes a mitjans com la revista Frieze, ArtDependence o Art Tribune, culminades amb un article aparegut al número de desembre de la revista Art Forum James Quandt, que ha seleccionat el treball de Serra com una de les deu millors obres artístiques del 2015.
Vuit pantalles per projectar la "Singularitat"
Per a l'exposició que arriba a Barcelona, Serra ha ampliat el metratge de la pel·lícula “fins a 13 hores, amb moltes escenes dramatitzades i amb molt diàleg” i que, a diferència de Venècia –on es projectava en cinc pantalles en un mateix espai– aquí “hi ha una pantalla per sala”. És a dir, les cinc que ja es van poder veure a Venècia, i tres de noves, “atmosfèriques”, creades per a l’ocasió.
Chus Martínez ha explicat com “la pel·lícula s’ha convertit en un ens elàstic que ha pres la forma de l’espai”. Per a la comissària, “l’espectador es converteix en editor”, perquè no rep totes les imatges alhora sinó per separat i després ha de composar “una experiència única”. Aquest és el segon any consecutiu que La Virreina Centre de la Imatge, en col·laboració amb l’Institut Ramon Llull, acull un projecte present a la gran cita de l’art contemporani.
Deutor de l'esperit transgressor que prové del sacseig que va iniciar Warhol, Serra presenta una mostra que fa visibles en vuit pantalles les propostes que representen l’actualitat de la creació en el nostre entorn. Comissariada per Chus Martínez, l'exposició proposa una gran instal·lació audiovisual en què es projecta un film on s'aborda la relació entre la humanitat i la tecnologia.
El projecte amb més ressò internacional
L'exposició Catalunya a Venècia. La Singularitat és un projecte impulsat per l’Institut Ramon Llull que ara es pot veure a La Virreina Centre de la Imatge. El director de l’IRL, Àlex Susanna, ha explicat durant la presentació, celebrada aquest dimecres, que “aquest ha estat el projecte amb major ressò internacional dels quatre que hem presentat fins ara a la Biennal d’Art”.
En aquest sentit, Susanna s’ha referit a les excel·lents crítiques rebudes a mitjans com la revista Frieze, ArtDependence o Art Tribune, culminades amb un article aparegut al número de desembre de la revista Art Forum James Quandt, que ha seleccionat el treball de Serra com una de les deu millors obres artístiques del 2015.
Vuit pantalles per projectar la "Singularitat"
Per a l'exposició que arriba a Barcelona, Serra ha ampliat el metratge de la pel·lícula “fins a 13 hores, amb moltes escenes dramatitzades i amb molt diàleg” i que, a diferència de Venècia –on es projectava en cinc pantalles en un mateix espai– aquí “hi ha una pantalla per sala”. És a dir, les cinc que ja es van poder veure a Venècia, i tres de noves, “atmosfèriques”, creades per a l’ocasió.
Chus Martínez ha explicat com “la pel·lícula s’ha convertit en un ens elàstic que ha pres la forma de l’espai”. Per a la comissària, “l’espectador es converteix en editor”, perquè no rep totes les imatges alhora sinó per separat i després ha de composar “una experiència única”. Aquest és el segon any consecutiu que La Virreina Centre de la Imatge, en col·laboració amb l’Institut Ramon Llull, acull un projecte present a la gran cita de l’art contemporani.
El cineasta català Albert Serra Foto: Albert Serra / Andergraun films