08
d'agost
de
2016, 17:49
Actualitzat:
20:45h
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) té 21 càrrecs directius, i dos terços –14- perceben un salari brut anual de més de 100.000 euros, segons el nou organigrama i la retribució dels càrrecs directius que han fet públic aquest dilluns la companyia de l'autobús i el metro. TMB ja havia publicat el març la política retributiva de l'empresa, però ha concretat ara el salari de cadascun dels directius. El salari més baix és el del director executiu de Màrqueting, de 83.000 euros, i els que poden arribar a cobrar més són la directora de la Xarxa de Bus i el de la Xarxa de Metro, amb poc més de 135.000 euros cadascú.
Les dades es poden trobar a l'apartat de "Dades de la companyia i l'organització" del web transparencia.tmb.cat, i s'han publicat en compliment de la llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern. En un comunicat, TMB ha defensat que la publicació de les retribucions dels directius "s'emmarca en la voluntat ferma de TMB d'evolucionar en la millora constant de la gestió dels recursos públics incrementant la cultura de la transparència i la innovació", i ha afegit que preveu actualitzar pròximament la informació publicada per "donar encara més detall de la política retributiva de tota la plantilla de l'empresa".
Els 14 directius que superen els 100.000 euros hi arriben de salari base, però després gairebé tots tenen complements que oscil·len entre els 10.000 i els 24.000 euros. El salari base sense complements més elevat és de 120.000 euros, i el cobren els directors de la Xarxa de Metro i la de Bus, i la directora executiva Economicofinancera. El març, les dades que va facilitar TMB incloïen que el màxim que podia arribar a cobrar un membre del Consell Directiu d'autobús era de 146.532 euros bruts anuals. No obstant això, amb les dades desglossades, aquesta xifra màxima baixa als 135.545 de la directora de la Xarxa de Bus.
Dels tres principals càrrecs de TMB, la presidenta, Mercedes Vidal (BComú), que és regidora de Mobilitat del govern Colau; i el vicepresident, Antonio Poveda (PSC), que és alcalde de Sant Joan Despí, no reben ni un cèntim. El càrrec més important retribuït és el del conseller delegat, Enric Cañas, que percep 105.938 euros bruts anuals i cap complement. Els tres han renunciat a les retribucions previstes com a membres dels consells d'administració de les dues societats en les quals es divideix l'empresa Ferrocarril Metropolità de Barcelona (FMB), encarregada del metro, i Transports de Barcelona (TB), que gestiona l'autobús.
Vidal ha renunciat a cobrar 1.622,8 euros anuals, i Poveda i Cañas, 1.352,4, respectivament. L'expresident de TMB i tinent d'alcalde de Mobilitat del govern Trias, Joaquim Forn, que ara és regidor a l'oposició a Barcelona, ha rebutjat els 1.082 euros anuals que li tocarien. Els quatre són membres dels dos consells d'administració, el de metro i el de bus, fet que redueix a la meitat la quantitat que cobrarien de cadascun. Pot oscil·lar entre els 270,5 i els 541 euros trimestrals. El director general de Transports de la Generalitat, Pere Padrosa, tampoc cobra els 2.164 euros que li correspondrien per anar al consell del bus.
Josep Garganté (CUP) cobra del consell però ho destina als treballadors
Els altres 15 membres dels consells d'administració sí que reben la seva assignació. Entre ells figuren el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font; el president de Ferrocarrils de la Generalitat, Enric Ticó; i regidors de l'Ajuntament de Barcelona com Koldo Blanco (C's) i Josep Garganté (CUP), i l'exregidor del PP Óscar Ramírez. Es dóna el cas que Garganté, que també és conductor de bus de TMB, sempre s'ha mostrat molt crític amb les retribucions dels directius i la seva opacitat. Després de fer-se públics els sous, Garganté ha piulat que la CUP de Barcelona ho dóna "tot" a la caixa de resistència de treballadors d'autobús. També ha piulat, dirigint-se a la regidora Mercedes Vidal, que ara falta publicar els salaris dels 550 treballadors fora de conveni.
Tots els citats en l'anterior paràgraf reben 2.164 euros anuals per assistir als consells d'administració. Alguns dels que no han renunciat a percebre aquests diners han començat a exercir el 22 de juny com a membres dels consells d'administració, com ara Ricard Font, Enric Ticó i Koldo Blanco, si bé també va començar el mateix dia un dels que sí ha renunciat, Pere Padrosa. En cas de no assistència a algun dels consells, se'ls descompta un 30%. Totes aquestes retribucions apareixen en el document Estructura Retributiva de TMB que la companyia també ha fet públic aquest dilluns. S'hi especifica també que no cobren els membres del Patronat de la Fundació TMB ni tampoc l'Administrador Únic de Projectes i Serveis de Mobilitat i TMB.
Les dades es poden trobar a l'apartat de "Dades de la companyia i l'organització" del web transparencia.tmb.cat, i s'han publicat en compliment de la llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern. En un comunicat, TMB ha defensat que la publicació de les retribucions dels directius "s'emmarca en la voluntat ferma de TMB d'evolucionar en la millora constant de la gestió dels recursos públics incrementant la cultura de la transparència i la innovació", i ha afegit que preveu actualitzar pròximament la informació publicada per "donar encara més detall de la política retributiva de tota la plantilla de l'empresa".
ELS CINC DIRECTIUS QUE MÉS COBREN DE TMB
Càrrec i nom | Salari fix | Complements | Brut màxim anual |
Directora Xarxa de Bus Marta Labata | 120.000 euros | 15.545,46 euros | 135.545,46 euros |
Director Xarxa de Metro Marc Grau | 120.000 euros | 15.532,46 euros | 135.532,46 euros |
Director Recursos Humans Manuel Barriga | 109.848,16 euros | 23.937,30 euros | 133.785,46 euros |
Director Tecnologia Frederic Pijoan | 108.000 euros | 25.532,46 euros | 133.532,46 euros |
Director Àrea Tècnica Metro Ramon Rosell | 110.874,08 euros | 22.224,58 euros | 133.098,66 euros |
Els 14 directius que superen els 100.000 euros hi arriben de salari base, però després gairebé tots tenen complements que oscil·len entre els 10.000 i els 24.000 euros. El salari base sense complements més elevat és de 120.000 euros, i el cobren els directors de la Xarxa de Metro i la de Bus, i la directora executiva Economicofinancera. El març, les dades que va facilitar TMB incloïen que el màxim que podia arribar a cobrar un membre del Consell Directiu d'autobús era de 146.532 euros bruts anuals. No obstant això, amb les dades desglossades, aquesta xifra màxima baixa als 135.545 de la directora de la Xarxa de Bus.
Dels tres principals càrrecs de TMB, la presidenta, Mercedes Vidal (BComú), que és regidora de Mobilitat del govern Colau; i el vicepresident, Antonio Poveda (PSC), que és alcalde de Sant Joan Despí, no reben ni un cèntim. El càrrec més important retribuït és el del conseller delegat, Enric Cañas, que percep 105.938 euros bruts anuals i cap complement. Els tres han renunciat a les retribucions previstes com a membres dels consells d'administració de les dues societats en les quals es divideix l'empresa Ferrocarril Metropolità de Barcelona (FMB), encarregada del metro, i Transports de Barcelona (TB), que gestiona l'autobús.
Vidal ha renunciat a cobrar 1.622,8 euros anuals, i Poveda i Cañas, 1.352,4, respectivament. L'expresident de TMB i tinent d'alcalde de Mobilitat del govern Trias, Joaquim Forn, que ara és regidor a l'oposició a Barcelona, ha rebutjat els 1.082 euros anuals que li tocarien. Els quatre són membres dels dos consells d'administració, el de metro i el de bus, fet que redueix a la meitat la quantitat que cobrarien de cadascun. Pot oscil·lar entre els 270,5 i els 541 euros trimestrals. El director general de Transports de la Generalitat, Pere Padrosa, tampoc cobra els 2.164 euros que li correspondrien per anar al consell del bus.
Josep Garganté (CUP) cobra del consell però ho destina als treballadors
Els altres 15 membres dels consells d'administració sí que reben la seva assignació. Entre ells figuren el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font; el president de Ferrocarrils de la Generalitat, Enric Ticó; i regidors de l'Ajuntament de Barcelona com Koldo Blanco (C's) i Josep Garganté (CUP), i l'exregidor del PP Óscar Ramírez. Es dóna el cas que Garganté, que també és conductor de bus de TMB, sempre s'ha mostrat molt crític amb les retribucions dels directius i la seva opacitat. Després de fer-se públics els sous, Garganté ha piulat que la CUP de Barcelona ho dóna "tot" a la caixa de resistència de treballadors d'autobús. També ha piulat, dirigint-se a la regidora Mercedes Vidal, que ara falta publicar els salaris dels 550 treballadors fora de conveni.
Tots els citats en l'anterior paràgraf reben 2.164 euros anuals per assistir als consells d'administració. Alguns dels que no han renunciat a percebre aquests diners han començat a exercir el 22 de juny com a membres dels consells d'administració, com ara Ricard Font, Enric Ticó i Koldo Blanco, si bé també va començar el mateix dia un dels que sí ha renunciat, Pere Padrosa. En cas de no assistència a algun dels consells, se'ls descompta un 30%. Totes aquestes retribucions apareixen en el document Estructura Retributiva de TMB que la companyia també ha fet públic aquest dilluns. S'hi especifica també que no cobren els membres del Patronat de la Fundació TMB ni tampoc l'Administrador Únic de Projectes i Serveis de Mobilitat i TMB.
Dietes Consell administració: Se'ls hi ha oblidat indicar que en el cas @CUPBarcelona va tot a Caixa de resistència. pic.twitter.com/4hEtVg8tte
— josep garganté (@jgarganteclosa) 8 d’agost de 2016
Avui dia 100% de les dietes a Caixa resistència Bus. Si Assemblea Metro crea una, llavors 50% i 50%.
— josep garganté (@jgarganteclosa) 8 d’agost de 2016
Relació de càrrecs directius de TMB.