
Amb una mitja entrada, el Teatre Comarcal de Solsona acollí el primer dels concerts d'aquest estiu que organitzen l'Ajuntament de Solsona amb l'Orfeó Nova Solsona, Joventuts Musicals i Escola Municipal de Música.
La música de cantautor va centrar aquesta primera vetllada musical, a través de la solsonina Alba Marbà i el manresà Damià olivella.
Ambdós cantautors presentaren una selecció de cançons de collita pròpia i alguna versió dels seus referents musicals.
El manresà presentà el seu quart treball amb 10 temes que parlen de la nova realitat que ens toca viure avui dia. Cantat íntegrament en català, el disc continua amb l'estil personal de l'artista, molt influït pel soul, però s'obre a noves sonoritats. tres anys després del seu anterior llarg Ara (2009), Damià ens presenta un nou àlbum, més personal i ric en sonoritats, amb deu cançons que suposen un viatge per deu estats d'ànim diferents, però amb una única essència i direcció: parlar-nos del "Nou sentit" que està prenent el món, d'aquesta transformació -dura, però alhora esperançadora- que estem vivint.
L'Alba és estudiant de l'Aula de Música Moderna i Jazz del Liceu de Barcelona, cursant cant modern i piano jazz. Autodidacta en guitarra i percussions. Ha recorregut diferents bandes i ha composat temes propis dels quals en presentà alguns en aquest concert, en castellà i en català. Actualment està compaginant els seus estudis musicals fent actuacions en projectes d'estils ben diferents: Remendaos (Rumba catalana de St. Joan de Vilatorrada), Antonio el Remendao amb l'espectacle Rumbersions (Versions i clàssics de la Rumba de tots els temps), Buritaca (World Music, Reggae, Cumbia, Afrobeat, Música àrab, Folklore Colombià) i actuacions esporàdiques amb Albert Alabedra "El Mamífero", Pep Grau, Paul de Swardt, Toni Xuclà, Tremenda Descarga latina... Ha col·laborat amb diferents treballs discogràfics i videoclips. Li agrada experimentar, fusionar ritmes i harmonies de diferents arrels, amb el seu toc personal. Des de sempre ha mostrat molt interès i passió per la músioca i fa servir aquest vehicle per acostar a la gent les seves inquietuds i sentiments.
Programa
Més enllà (D)
Si tens por (A)
Gratitud (D)
Mundo escúchame (A)
Overjoyed + Lately (Versií Stevie Wonder)
Oye Reggae Music + War + Adeu (A)
Si vols (D)
Avui (D)
Mix Amparanoia (Como yo + You know What I Mean + Tu pelo + Me voy)
Zeinabú (A)
Penso en tú (A)
Fallen (Versió Alicia Keys)
Un brot de llum (D)
Cant contra l'oblit (A)
Sense por (D)
Salvapantallas (Jorge Drexler)
Colors (D)