El teatre comarcal de Solsona acull el lliurament dels Premis Drac, de prosa i poesia, el certamen amb què Òmnium Solsonès promou i fomenta l'ús del català. Els guanyadors del concurs s'anunciaran durant la gala que es celebrarà el dissabte 26 d'abril finalment a les 20 h.
L'il·lusionista solsoní Pere Rafart protagonitzarà l'actuació posterior. Subcampió mundial en cartomàgia en dues ocasions, el 2018 i el 2022, va rebre el premi Memorial Ascanio i el primer premi al Congrés Màgic Nacional el 2017. Actualment, Rafart compagina els espectacles amb els cursos de màgia que imparteix a la històrica botiga barcelonina El Rei de la Màgia. També dirigeix el Festival de màgia de prop de Solsona "Tria una carta".
L'entrada a la gala es pot adquirir en línia aquí, o bé a taquilla el mateix dia a partir d'una hora abans de començar. El preu general és de 12 euros, però hi ha descompte per als socis i sòcies d'Òmnium, persones jubilades i menors de 14 anys.