Cap de setmana de «Geologia per a tots» a Sant Llorenç de Morunys
Cultura i Mitjans
Aquest cap de setmana tindrà lloc a Sant Llorenç de Morunys un seguit d’activitats, xerrades i excursions, de la mà d’experts en geologia, biologia i espeleologia que posaran de relleu la importància d’aquest incomparable marc paisatgístic solsoní i la riquesa del seu patrimoni natural
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Marta Roure dona veu a la gratitud amb «Da vida», una cançó sobre les persones que ens sostenen Ramon Estany Montanyà
-
-
Successos Els Mossos cacen un conductor de 25 anys circulant a 190 Km/hora a Peramola Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans Solsona obre el concurs de cartells per al Carnaval 2027 i l'edició infantil Ramon Estany Montanyà
-
Societat Judit Gisbert reclama responsabilitat política per evitar generar «una alarma que no es correspon amb la realitat» Ramon Estany Montanyà
Publicat el
09 de maig de 2019 a
les 20:18
Els actes s’iniciaran el divendres, a les 7 de la tarda, al Museu-Centre d’Interpretació de la Vall de Lord, amb la inauguració de l’Aplec de Geologia, amb la intervenció dels geòlegs Dr. Josep Mª Mata – Perelló, Montserrat Vilalta i Jaume Balagué.
El matí del dissabte es dedicarà a fer un recorregut pels voltants de Canalda (Odèn) per a visitar tres dels punts més característics de la Ruta Geològica de l’avenc Montserrat Ubach: Ca la Rita, Mirador de l’avenc i Mirador de l’encavalcament (Serra de Canalda).
Els actes seguiran a les 4 de la tarda, al Museu, amb un interessant i variat programa de xerrades per a tots els públics: Espeleologia a karsts dels 5 continents, per l’espeleòloga Montserrat Ubach; Geologia i drons, pel geòleg Jaume Balagué; La col·lecció paleontològica del Museu, per la geòloga Montserrat Vilalta; Coves i conservació dels muricecs. Coneixem els senyors de la nit?, pel biòleg David Guixé i presentació del llibre “La presó”, pel periodista Jordi Vilagut.
La jornada acabarà amb una visita guiada al Museu i l’estrena de l’audiovisual sobre l’avenc Montserrat Ubach que passa a formar part de la mostra permanent que exhibeix el Museu sobre aquest patrimoni geològic d’especial interès.
El diumenge tindrà lloc el GEOLODIA, la tradicional excursió promoguda per la Sociedad Geológica de España que es fa el mateix dia a tot l’Estat i en entorns de gran interès geològic. En aquest cas, el “Geolodia de la Catalunya Central i les Terres de Lleida” es desenvoluparà sota el guiatge d’experts geòlegs que, amb un llenguatge planer per a tothom, ens acompanyaran al llarg d’un interessant recorregut paisatgístic de gran bellesa que acabarà dalt La Mola de Lord amb la contemplació de relleus i fenòmens geològics descrits aquí per primera vegada a tot el món.
Totes les activitats d’aquest cap de setmana són gratuïtes.
APLEC DE GEOLOGIA. Organitza: Societat Internacional de Geologia i Mineria per al Desenvolupament i Gestió del Territori (SIGMADOT), Sociedad Española para la Defensa del Patrimonio Geológico y Minero (SEDPGYM), Institut Català d’Espeleologia i Ciències del Karst (ICEK), Projecte Parc Geològic i Miner del Solsonès, Comissió per a la Protecció de l’avenc Montserrat Ubach i l’entorn i Xarxa Ibèrica d’Espais Geominers.
GEOLODIA. Organitza: Sociedad Geológica de España, Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias (AEPECT), Sociedad Española para la Defensa del Patrimonio Geológico y Minero (SEDPGYM), Societat Internacional de Geologia i Mineria per al Desenvolupament i Gestió del Territori (SIGMADOT), Consell Comarcal del Solsonès i els ajuntaments de Sant Llorenç de Morunys, La Coma i La Pedra i Guixers.
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Arriba al festival TRAU de Solsona «Van Gogh», un monòleg íntim i colpidor
-
Cultura i Mitjans
Solsona serà escenari del concert de The Troit al Casal Popular la Fura aquest divendres
-
Cultura i Mitjans
Montserrat Riu Mas ens convida a viatjar a l’any de la Coronació de la Mare de Déu del Claustre des de la mirada d’una nena
-
Cultura i Mitjans
Púlsar: una nova nit de música electrònica arriba a Solsona
-
Cultura i Mitjans
Anna Lleonart presenta a Solsona «Un carrer sense sortida»
-
Cultura i Mitjans
Centenars d’infants i les seves famílies reivindiquen els moments de joc al 9è Solxicsona
