La diada de Sant Jordi no és només per Catalunya el dia de la rosa i el llibre, és també una de les festes més assenyalades del nostre país, una festa al carrer, participativa; en definitiva és una diada festiva símbol de la Cultura Catalana.
El Departament de Cultura de la Generalitat vol acostar aquest any la festa al col·lectiu de la gent gran. Per això, els Serveis Territorials a la Catalunya Central porten a cinc residències els espectacles de les companyies Circ Pistolet i Isara. Una d'elles és l'Hospital Pere Màrtir Colomès de Solsona.
"Hem volgut que totes aquelles persones que per diverses raons no poden sortir al carrer i gaudir de les parades de llibres o de roses puguin també viure la festa a casa seva. Per això hem volgut apropar-nos a unes quantes residències i centres de dia de la Catalunya Central per tal que la tradició de la llegenda de Sant Jordi, la força de regalar la rosa i el llibre prenguin tota la simbologia que fa d'aquesta diada una festa especial", diuen des del Departament.
HORARIS
Residències i centres de dia per a gent gran de la Catalunya Central
TARADELL
Fundació Vilademany 10.15h
C/ Jaume Balmes, 19
Companyia ISARA
CAPELLADES
Fundació Consorts Guasch 11.00h
Pssg. Immaculada Concepció, 3
Companyia Circ Pistolet
AVINYÓ
Residència Relat 12.15h
C/ Santiago Rusiñol, s/n
Companyia ISARA
CASSERES
L'Onada 16.30h
Passeig Bisbe Comelles, 75
Companyia ISARA
SOLSONA
Hospital Pere Màrtir Colomés 16.30h
Pl. Antoni Guitart, 2
Companyia Circ Pistolet
Companyia: ISARA
--------------
La veritable història de Sant Jordi
Realment, va ser Sant Jordi qui va matar el Drac? Algú ho va veure? El Drac és mort? El Drac era tan gran i malvat com ens vol fer creure Sant Jordi? I la Princesa???
Avui sabrem com va anar realment la història! O, potser, no! Però si més no, és una altra possible versió.
Durada de l'espectacle 15 - 20 minuts
- Isabel Àlvarez
- Mercè Falip
- Sara Manzano
Companyia Circ Pistolet
Un homenatge al dia del Llibre i de la Rosa, lluny de la llegenda cavalleresca de Sant Jordi, però molt proper a la simbologia que per nosaltres representa aquesta gran diada. Un llibre, una rosa i una senyera, tres elements clarament representatius, utilitzats pels dos personatges que, amb un toc de sensibilitat i emoció, ens oferiran un tast per als sentits. La música, els equilibris, les verticals, la narració i la poesia visual, en són els grans protagonistes.
Una obra representada en tres blocs: Amor, pàtria i cultura.
Durada de l'espectacle 15 - 20 minuts
- Enric Petit
- Rat Serra
- Elsa Guerra
- Txema Rico
- Laia Bosch
Cultura apropa el Sant Jordi a la gent gran
Cultura i Mitjans
Espectacles a cinc residències de la Catalunya Central, una d'elles a Solsona
ARA A PORTADA
-
Societat Solsona restableix l'activitat a l'estació d'autobusos després dels treballs de renovació Ramon Estany Montanyà
-
Societat Una fotografia inèdita permet reconstruir l’aspecte del desaparegut retaule del Roser de Santa Maria d’Organyà Redacció
-
Societat El Grup de Natura del Solsonès organitza una jornada per revisar caixes niu de liró gris Redacció
-
Societat Sant Llorenç de Morunys trasllada la Llar d'Infants municipal a l'Institut Escola al setembre Redacció
-
Cultura i Mitjans «L’Espontani» proposa compartir escenari amb professionals en un entorn natural del Solsonès Redacció
Publicat el
21 d’abril de 2011 a
les 13:43
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Casa Rotxé reobre com a llibreria a Peramola per dinamitzar la cultura local
-
Cultura i Mitjans
Pas de l'Equador de «Rineréscultura», que aplega 21 actes lúdics i artístics
-
Cultura i Mitjans
Reconeixement a l'equip que ha rehabilitat la Casa Gran de Riner
-
Cultura i Mitjans
Paral·lel Festival: una dècada redefinint l'experiència de l'electrònica a la natura
-
Cultura i Mitjans
Sant Climenç obre l’estiu-tardor cultural amb un concert gratuït per al públic
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major de Sant Esteve d'Olius celebra mig segle d’història amb un cap de setmana ple d'activitats per a tots els públics
