Disponible a les llibreries el volum «L’Abans» destinat a Cardona el període 1884-1979
Cultura i Mitjans
ARA A PORTADA
-
-
Successos Es desprèn un tram de la balma del Parc de la Mare de la Font a Solsona i en tanquen l'accés pel perill de nous ensorraments Ramon Estany Montanyà
-
Successos Rescaten un cavall atrapat a l'interior del dipòsit d'una depuradora a Torà Ramon Estany Montanyà
-
Política Consulta aquí si t'ha tocat anar a la mesa: Solsona ja té definides les meses electorals per als comicis del 29-N Ramon Estany Montanyà
Publicat el
25 de setembre de 2020 a
les 19:18
El volum L’Abans, dedicat a Cardona, és un llibre que recull fotografies representatives del municipi entre els anys 1864 i 1979. Posa l’èmfasi en l’aspecte humà: la gent, la manera de viure, els costums, les tradicions i les festes, i també els paisatges, els edificis i els monuments més emblemàtics.
La presentació, que es va fer de manera virtual el passat dimarts, al saló de sessions de l’Ajuntament, va comptar amb els quatre autors del llibre: Andreu Galera, Jesús Camps, Ainhoa Pancorbo i Jaume Barberà, conjuntament amb el responsable de l’editorial Efadós, Jaume Alcazar i l’Alcalde de Cardona, Ferran Estruch, i el regidor de Memòria Històrica, Joan Hernàndez.
Participació ciutadana, la clau del volum
El llibre, un resultat de més d’un miler d’imatges, s’ha confeccionat gràcies a la participació ciutadana dels cardonins i cardonines i que abraça un centenar d’anys d’història, amb la voluntat d’explicar la identitat local.
Una feina, segons els autors del llibre, que encara no s’ha completat i és en aquest sentit que fan una crida a la població per seguir aportant fotografies històriques del municipi que puguin ajudar a completar les properes edicions del volum.
Primer lliurament gratuït
Per aconseguir-lo cal anar als establiments que venen premsa del municipi i demanar la col•lecció L’Abans i es lliurarà el fascicle de presentació, cobertes, guardes i sobrecobertes gratuïtament.
El volum de la publicació és de 824 pàgines en format DIN A4 amb unes 1.000 fotografies, restaurades digitalment, i amb una enquadernació de luxe. S’edita en fascicles de periodicitat setmanal i té un cost de 3,10 euros.
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L’artista Andrea Fernández Murcia exposarà la seva obra al Cicle CROMÀTIC del Consell Comarcal del Solsonès
-
Cultura i Mitjans
Les tres cares de l'altar romànic de Sagàs, juntes de nou al Museu de Solsona
-
Cultura i Mitjans
La «Tardor antiracista» porta a Solsona la projecció de «Sis dies corrents»
-
Cultura i Mitjans
Torna «Il·luminar’t» amb tres tallers d’artesania per als infants de primària de Solsona
-
Cultura i Mitjans
Jordi Matas porta el seu nou disc al cicle Cultura a Llobera
-
Cultura i Mitjans
L’arquitectura que va transformar el Museu de Solsona: un viatge al projecte pioner dels anys vuitanta
