
El Ple del Consorci per a la gestió de la televisió digital local pública de la demarcació del Bages, el Berguedà i el Solsonès ha aprovat per unanimitat iniciar el procés de dissolució i de liquidació d'aquest ens en la reunió celebrada aquest matí al saló de sessions de l'Ajuntament de Manresa.
La decisió arriba després de la renúncia d'alguns municipis a continuar formant part del Consorci per les dificultats financeres que pateixen i també per la impossibilitat que hagin fructificat els últims intents per mantenir viu el Consorci, a partir de l'interès d'un grup d'ajuntaments encapçalats per l'Ajuntament de Berga, pel cost econòmic excessiu que representa la posada en marxa del canal públic de TDT.
El 28 de juliol de 2009, va tenir lloc la sessió constitutiva del Consorci, que inicialment estava integrat pels municipis d'Artés, Balsareny, Berga, Cardona, Gironella, Manresa, Navarcles, Navàs, Puig-reig, Sallent, Sant Fruitós de Bages, Sant Joan de Vilatorrada, Sant Vicenç de Castellet, Santpedor, Solsona i Súria. Posteriorment, s'hi van adherir els Consells Comarcals del Bages, Berguedà i Solsonès.
El Consorci tenia per objecte la gestió conjunta del servei de televisió digital local corresponent al programa del canal múltiple de la demarcació a la qual pertanyen els ajuntaments consorciats.
Davant la crisi actual, que afecta molt directament les administracions públiques, els municipis representats en el Consorci no consideren viable la posada en marxa d'un canal públic, ja que tenen serioses dificultats per fer les seves aportacions com a membres consorciats.
És per això, que la majoria ja havien adoptat l'acord de donar-se de baixa del Consorci, com és el cas de Puig-reig, Sant Fruitós de Bages, Sant Vicenç de Castellet, Solsona, Súria, Balsareny, Gironella, Manresa, Sant Joan de Vilatorrada, Cardona i el Consell Comarcal del Solsonès.
Amb el procés que s'inicia, després de l'aprovació unànime del Ple, es posaran en marxa els tràmits pertinents per resoldre els contractes que el Consorci manté amb tercers; així com per determinar la situació patrimonial i de Tresoreria del Consorci, a l'efecte de concretar els saldos a favor o en contra dels ens consorciats, i procedir a la seva liquidació.